Oslo 130323. Dagens tur (5 km) fra Huken, Ammerud, Lillomarka arena, Grorud badedammen, Steinbruvannet til Grorud, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Grorud fra Jernbanetorget og gikk av på Grorud. Her ifra tok jeg buss 62 Ammerud Huken. Gikk av på Huken. Her ifra gikk jeg til venstre mot lille tunnelen på Huken videre oppover på venstre på bakken og ser dumpa kaller jeg. Her var det gruer siden 1750. I begynnelsen tok de ut kobber. Her var det pukkverk.  Både asfalt og pukkverket, som var demontert i 2019. Her skal bygges park. Ref : https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/huken-fra-steinbrudd-til-gronnstruktur/#gref

Etterpå gikk jeg mot Grorud forbi badeplassen og parkering. Avsluttet turen min her på Grorud bussterminal og buss 79 Åsbråten. Gikk av på Grorud stasjon og tok tog til Oslo Sentralstasjon. 

Det var så deilig å gå på fottur i det nye myk❄ som føles å gå på bomull. Det er ikke kald i dag. 

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 



Huken

Grrorud Badedammen
Steinbruvannet




Kommentarer