Oslo 270323. Dagens tur (11 km) fra Solemskogen, Setertjern, Evensetermyr, Slengfu, Lilloseter, Breisjødammen til Huken, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen. Her i fra tok jeg buss 56 Solemskogen til Solemskogen utfartsparkering. Så gikk jeg på venstre mot Setertjern og videre Evensetermyr. Her ifra gikk til venstre mot forbi Slengfu på min venstre side og Breisjøen på høyre mot Lilloseter. På veien renner både høyre og noen steder på venstre. Bekkenes lyder er så deilig. Om sommeren er i tillegg buskene og vold blomster. På Lilloseter sportsstue er stengt på mandag, som vanlig andre sportsstuer i marka. Her er god utsikt mot Romsås teletårnet og Groruddalen. Etter litt pause gikk jeg mot Breisjødammen fra veikrysset til venstre og Breisjøen til min høyre side. Så igjen gikk jeg på stien mot Breisjøendammen. Her ifra tenkte jeg fortsatte videre mot Ammerud utfartsparkering, men stien var ikke trukket godt nok. Så valgte jeg nedeover på veien mot Huken. Rett nedenfor renner ut bekken på høyre side. Her lagte video om bekken fallen. Det er nydelig lyden av bekken. Etterpå fortsetter jeg på veikrysset oppover mot Huken. På Huken ser jeg kranmaskinen var full svingen å grave likeved lille tunnelen. Trudde jeg om det jobbes om parkanlegg, men fikk vite at her jobbes med fra Aurevann.

Herpå Huken avsluttet turen min og tok buss 63 Ammerud ringen til Grorud. Fra Grorud tok jeg buss 31 Snarøya og gikk av Jernbanetorget. 

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Bekken renner ut fra Breisjøen
Solemskogen
Setertjern
Utsikt mot Romsås og Groruddalen
Breisjøen
Breisjødammen

Bekken renner ut fra Breisjøen
Huken

Huken

Kommentarer