Oslos 150323. Dagens tur /5 km) fra Voksenkollen til Holmenkollen via Kragutsikten, Nordmarka, Oslo, Norge

  I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Voksenkollen T-banestasjonen.. Her ifra gikk jeg til høyre på Voksenkollveien mot Kragutsikten (Ref:Oslo Byleksikon: Portrettstatue av veidirektør Hans Hagerup Krag (1829–1907), som stod bak veianleggene i Voksenkollen og Holmenkollen) forbi Lysebu og Soria Moria. Fra Kragutsikten var det god utsikt mot Sørkedalen, Bogstadvannet, Fossum, Oslofjorden og Bunnefjorden. Så gikk jeg videre mot Holmenkollen veien. På høyre side hadde jeg god utsikt mot Oslofjord på veien fra steder. Ved veikrysset gikk jeg høyre side nedover mot Holmenkollen. På venstre side ser jeg Midtstubakkene og rett foran Oslofjord og på høyre side Holmenkollen kapellet og Holmenkollen bakken. Gikk videre mot Holmenkollen Restaurant. På venstre side er det Folkeobservatoriet rundt bygning. Her bodde jeg i 1971 og jobbet (først jobben min) jeg på Holmenkollen Restaurant. 

Om Folkeobservatoriet kan lese på linken. 

https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/kunst-og-kultur/kultureiendommer/folkeobservatoriet/#gref

Her var det også utsikt mot Oslofjorden og Bunnefjorden 

Etterpå gikk nedover mot Holmenkollen stasjon. Avsluttet turen min og tok linje 1Bergkrystallen.  

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 



Utsikt mot Bunnefjord
Utsikt mot Oslofjord
Utsikt mot Oslofjord
Utsikt mot Grefsenkollen
Midtstubakken
Holmenkollen kapellet
Troll ser mot Holmenkollen bakken
Holmenkollen Restaurant
Utsikt mot Oslofjord
Gamle Folkeobservatoriet bygning
 Holmenkollen Restaurant



Kommentarer