Oslo 170423. Dagens tur (11 km) fra Sognsvann, Ullevålseter,Skjærsjøen til Hammeren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Jernbanetorget og gikk av på Sognsvann. Her ifra gikk jeg på til venstre oppover på skiløypa mot Ullevålseter. Her på bakken var god utsikt nede Store Åklungen, Ekebergåsen, Oslofjord, Glimt av Haukåsen radaren. Hele skiløypa/skiløypa fra Sognsvann til Ullevålseter var oppover og nedover. På Ullevålseter tok en pause og slappete i sola rett på ansiktet. Etterpå gikk jeg nedover mot Skjærsjødammen. Gikk over over dammen på lysløypa på Nordmarkaveien langs Skjærsjøelva mot Hammeren. Tilfeldige traff tre hyggelige damer, som kjente meg fra Facebook. Vi hadde små prat sammen og tok buss 51 Maridalen til Skar. Istedenfor å vente på bussen på Hammeren og videre mot Nydalen. 

 Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 

 

Sognsvannbekken og Sognvann

 

 

 Utsikt fra bakken over Store Åklungen

 

 Skjærsjøen

Skjærsjødammen

Nordmarkaveien

mot Hammeren


 Skjærsjøelva

Maridalsvann


Kommentarer