Oslo 220423. Dagens tur fra (6 km) Sognsvann, Gaustad gruve, Båntjern, Vettakollen til Voksenkollen stasjon, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Majorstuen og gikk av på Sognsvann stasjon. Her ifra gikk mot Sognsvann. Her var flere på tur sammen med barna og sine hunder i nydelig solskinn være. Hunder likte leke i vannet. Her ifra gikk jeg på skiløypa forbi Løkka gård mot Gaustad. Så gikk jeg til høyre på umerket stien mot Gaustad gruve Ref: "/lokalhistoriewiki.no/wiki/Gaustad_gruve" og videre mot på stien og veien mot Båntjern Ref:"lokalhistoriewiki.no/wiki/Båntjern" . Her ser jeg en mamma 🐸 bærende babyen sin gikk på vei mot Båntjern. På Båntjern var en herr holder på dekke bord med fruktsalat og grill var tent. I Båntjern la han Cola flasker. Tatt en små prat med og fikk vite de vil ha bursdag feiring for hans sønnen. Etterpå gikk jeg rundt Båntjern. Der fosser vann fra bekken nedover og inn i Båntjern. Om sommeren er det så herlig bader og hopper i vann fra tau. Så gikk jeg på umerket stien, videre et stykke på veien og gikk på høyre side oppover mot Vettakollen. På toppen er god sikt Tryvanntårn, Midtstubakkene, i Kolsåstoppene, Oslo indrefjord, Nesodden, Oslofjord,  Ekebergåsen, litt glimt av Haukåsen radaren, Grefsenkollen og litt venstre Maridalsvannet.

Så gikk jeg nedover mot Vettakollen stasjon. Avsluttet turen min og tok linje 1 bergkrystallen.

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo. 

Bloggen min på Google. 

Sognsvannbekken
Sognsvann
Deilig å leke i vann ikke sant vennen min

Gaustad Gruve



Mamma frosk bærer babyen sin på vei mot Båntjern


Båntjern

Båntjern
Stien mot Vettakollen
Utsikt mot byen
Utsikt mot Ekebergåsen
Utsikt mot Oslofjord

Utsikt mot Roseslottet
Utsikt mot Tryvanntårn
Utsikt mot Midtstubakkene
Utsikt mot fjord
Litt glimt av Hauåsen radaren
Glimt av Maridalsvann
Utsikt mot Grefsenkollen
Utsikt mot Oslofjord
Utsikt mot Grefsenkollen
Utsikt mot Kolsåtoppene






Kommentarer