Oslo 260423. Dagens tur (10 km) fra Lillevann, Voksenåsen, Rødkleiva, Lille tryvann, Tryvann stua, Skomakertjern, Store Tryvann, Heggehulet, Frønstråkka til Skådalen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget. Gikk på Lillevann stasjon. Her i fra gikk jeg mot Lillevann. Gikk under brua rett over bakken. Her var det god utsikt mot Sørkedalen, Bogstadvann og Østrenvann i det fjerne. Forsetter jeg til veikryss og der i fa videre oppover og nedover bakkene til Store Hyttli. Her traff jeg Claus Fasting. Hadde hyggelig samtale. Så fortsetter jeg og videre mot Tryvannstua. Gikk jeg langs på høyre side av Lille Tryvann, Rødkleiva, Tryvann stua, Skomakertjern og videre langs venstre side av Store Tryvann. Fra neste veikryss fortsetter jeg helt til veikryss Heggehulet. Her i fra fortsetter jeg til Frønstråkka veikrysset. Så videre til venstre på veien mot brua over lysløypa. Her på veien var det god utsikt mot Oslofjord og Indre Oslofjord. Så gikk videre fra brua nedover mot Midtstuen til veikrysset mot Midtstuen og Skådalen. Igjen hadde utsikt mot Oslofjorden. Gikk over brua på t-baneskinner. Så gikk jeg til venstre på stien under brua. Gikk langs på venstre side av elva. Krysset over elva på oppover bakken til traff stien, som kommer fra Frognerseteren mot Skådalen. Gikk på høyre på stien forbi Barnehagen videre mot høyre på veien til Skådalen stasjon. Avsluttet turen min her og tok Linje 1 Bergkrystallen. I banen traff igjen Claus. Igjen vi hadde små prat. Han gikk av på Majorstuen og jeg videre til Helsfyr.

Vennlig følg meg på YouTube, Tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Utsikt mot Sørkedalen og Bogstadvann





Lille tryvann
Tryvann Kleiva
Tryvannstua
Skomakertjern
Store Lillevann



Utsikt mot Oslofjord

Utsikt mot Oslofjord





Kommentarer