Oslo 180523. Dagens tur (7 km) fra Ravnkollen, Steinbruvann til Grorud Badeplass, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 fra Jernbanetorget og gikk av på Romsås. Her i fra Romsås senter gikk jeg overgangs brua rett mot Ravnkollen utsikt punkt. Her er det god utsikt mot byen og Oslofjord i fjerne. Etterpå gikk jeg videre mot Steinbruvann på stien langs på venstre siden av Ravnkollen. På stien traff Ekorn, som var opptatt å klatre opp og ned på tre å finne mat. Så gikk jeg videre mot Steinbruvann. Her tok jeg en pause og nyttet meg med rundstykke og appelsinen juice. Her var noen vil bade. Gikk videre langs på høyre side av Steinbruvann og rundt på andre side an vannet. Rundt Steinbruvann er det mange bade og grillplassene. Videre gikk jeg mot Grorud badeplass og badedammen. Her ved dammen holder på noen fiske. Gikk videre mot Grorud på Bergensveien på min venstre side Ravnkollen. Her avsluttet turen min. Hele turen varhadde solskinnsvær.  Tok buss 31 Snarøya til Nationaltheatret..   

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Romsås T-banestasjon
Utsikt mot Oslofjord fra Ravnkollen
 

Bekken renner inn i Steinbruvann
Utsikt fra Ravnkollen
Ekorn var veldig opptatt å finne mat

Grorud Badeplass 
Grorud Badedammen
Noen holder på å fiske

Kommentarer