Oslo 220523. Dagens tur (9 km) fra Røverkollen, Romstjern, Steinbruvannet, Aurevann, Lillomarka arena, langs Akerselva til Grorud, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Grorud fra Jernbanetorget og gikk av på Grorud. Herfra tok jeg Romsås ring buss 66 og gikk av på Romsås kirke. Her i fra gikk jeg på venstre på veien oppover mot Tele tårn fra veikrysset og etterpå gikk oppover på stien til høyre side. Gikk videre og midt i veien hadde god utsikt mot Lørenskog. Ikke langt på venstre side var god utsikt mot Oslofjorden og Maridalsvannet. Gikk videre mot Roy... Her var igjen god utsikt mot Oslofjorden, Maridalsvannet og Breidsjøen. Så gikk jeg mot Tele tårnet og utsikt punkt. Her var god utsikt mot Oslofjorden, Maridalsvannet, Holmenkollen hoppbakken, Tryvann tårn Breidsjøen, Nittedal og Skytta. Etterpå gikk jeg nedover mot Romstjern på stien. Så gikk rundt Romstjern. Tok en kort pause og gikk videre mot Steinbruvann. Her i fra gikk jeg på høyre side stien mot Ausevann. Fortsetter jeg videre langs parallell stien av Steinbruvann og lysløypa. Stien ender ved Lillomarka arena. Gikk gjennom mot nedover på stien rett mot Lillomarka barnehagen. Herifra gikk jeg til venstre langs Alnaelva til Grorud T-banestasjon. Avsluttet turen min her og tok linje 5 Sognsvann. Gikk av på Jernbanetorget. 

Vennlig følg meg på YouTube, Instagram, tik tok og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Utsikt mot Lørenskog 
utsikt mot Oslofjord og Maridalsvannet
utsikt mot Maridalsvannet
Utsikt mot Grorud
Igjen utsikt mot Maridalsvannet og Oslofjord
Gravrøysene
Igjen utsikt mot Lørenskog
utsikt mot Breidsjøen
Romstjern
Romstjern
Aurevann
Stien mot Steinbruvann
Stien mot Lillomarka Arena
Lillomarka Barnehagen
Langs Alnaelva
Grorud T-banestasjon

Kommentarer