Oslo 240523. Dagens tur (8 km) fra Iverparken Vestli, Skillebekk, Liastua. Gubbero gapahuk, Gjelleråsen (325 moh) til Stovner, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Vestli. Herifra gikk jeg gjennom parken og videre fra brua til høyre mot Skillebekk. Gikk videre til høyre delvis på veien/stien mot Liastua. Heri fra gikk jeg på Sherpa trappene på Liabråten, Gubbero gapahuk. Her tok jeg spisepause og nyttet utsikt mot Bunnefjorden, Oslofjord, Oslo, Groruddalen og Røverkollen. Etterpå gikk jeg på stien bak hauken og videre fra stikrysset til høyre mot Storsletta. Her på gikk jeg på umerket stien til venstre mot Gjelleråsen høyest punkt 325 moh. Så fortsetter jeg på stien nedover mot stikrysset. Her valgte jeg til høyre på stien til igjen stikrysset (minne markert Milorg) til høyre mot Stovner og forsetter videre Stovnertårnetårnet (Norges lengste tårn). Gikk oppover helt til toppen. Her var god utsikt mot Røvekolle, Groruddalen, Oslo og Lutdallen ? tror jeg. Herifra gikk forbi Øvre Fossum gård  til Stovner senter. Avsluttet turen min her og tok linje 5 Ringen. Gikk av på Jernbanetorget.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo. 


Utsikt fra Stovnertårnet

Utsikt mot Røverkollen
Utsikt mot Romsås
Utsikt mot Groruddalen
Utsikt mot Bunnefjorden og Oslofjorden
Deilig rosenbolle og Ekte Norsk mineralvann Solo
smaken deilig her på Gubbero gapahuk.
Sherpa trappene
Liastua
Vestli 

Kommentarer