Oslo 310523. Dagens tur retur (17 km) fra Hammeren, langs Skjærsjæelva, Skjærsjødammen, langs Skjærsjøen, Bjørnhelvete henge brua, Aurevann, Skjærsjødammen , Langs Skjærsjøelva på høyere side og delvis på veien mot Hammeren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Ringen via Majorstuen til Nydalen. Herifra tok jeg buss 51 Maridalen og gikk av på Kirkeby. Gikk opp mot Margrethe kirke ruiner. Her var god utsikt mot Maridalsvannet og glimt av Grefsenkollen slalåmbakken. Så gikk jeg mot Hammeren. Her traff jeg  turvennen min. Han vil være med meg på tur i dag. Fra Hammeren valgte vi å gå opp på veien langs Skjærsjøelva til Skjærsjødammen og videre på stien langs Skjærsjøen til møtet igjen veien mot Bjørnholt. Fortsetter vi videre til vi sa skilte pekte mot Bjørnsjøhelvete. Her i fra gikk vi oppover og nedover på baken til Bjørnsjøhelvete hengebrua. Krysset brua og gikk videre på stien (Jeg var med rydde og sette blå merke i fjor sammen med Nordmarka frivillige venner) mot Aurevann, Gikk på venstre side av Aurevann til Skiløypa eller veien mot venstre igjen fra veikrysset til Skjærsjødammen. Herifra gikk vi på stien langs Skjærsjøelva, videre delvis på veien og igjen på stien langs Skjærsjøelva til Hammeren. På Hammeren avsluttet turen  her og jeg tok buss 51 Nydalen. Turvennen min tok bil fra Hammeren..
Det var deilig tur i solskinnsvær. Litt krevende fra stien til Bjørnsjøhelvete brua.
Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.
Bloggen min på Google. 
Skjærsjødammen og elva
Skjærsjøen
Bjørnsjøhelvete brua
Abdur på Bjørnsjøhelvete brua
over brua på stien mot Aurevann
Her er det utsikt mot Skjærsjøen
Abdur viser blåbær. ikke moden enno, men smaker deilig likevel.
Maridalsvannet utsikt fra Hammeren


Kommentarer