Oslo 050623. Dagens tur retur (10 km) fra Frognerseteren, Store Tryvann, Skomakertjern, Skjennungen, skjennungstua, Frønsvollen, Frønstråkka til Frognerseteren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren. Herifra gikk jeg på stien og veien mot Tryvannstua. Videre gikk jeg på veien til høyre forbi Skomakertjern mot Skjennungen. Fra Maimyr veikrysset gikk fortsetter jeg langs venstre side av Skjennungen. Bare noen meter gikk jeg på stien til høyre oppover motSkjennungstua.Skjennungåsen (495moh)er bare noen meter fra Stua.

Ref. https://oslobyleksikon.no/side/Skjennungstua

Her var det god utsikt mot Tryvanntårn,  Sørkedalen og rett under Skjennungen. Tok en kort pause og nytet meg med kaffe og vafler. Etterpå gikk jeg mot Frønsvollen på stien nedover og oppover flere steder. På Frønsvollen var det god sikt Tryvanntårn og på andre side likeved Naturforbundet utleie lokalen seer jeg glimt av Grefsenkollen og Lørenskog?. Gikk nedover på veien mot Frønstråka og videre mot Frognerseteren stasjonen forbi Sporten. Avsluttet turen min her og tok linje 1 Bergkrystall og gikk av på Helsfyr. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Utsikt mot Bunnefjorden og Oslofjorden
fra Frognerseteren
Store Tryvann
Tryvannkleiva
Tryvannstua
Skomakertjern
Veien mot Skjennungen
Skjennungen
Stien mot Skjennungstua
utsikt fra stien mot Tryvanntårnet
Skjennungstua
Glimt av Skjennungen
Utsikt mot Sørkedalen
Utsikt fra Skjennungstua
Frønsvollen
Tryvanntårnet utsikt fra Frønsvollen
Utsikt mot byen
Sporten



Kommentarer