Oslo 070623. Dagens tur (6 km) fra Vettali, Bloksberg hytta,Fuglemyrhytta, Skadalsløypa, Stien/skiløypa mot Midtstubakken, Midtstuvannet til Midtstuen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Skådalen. Her i fra gikk jeg sammen med en turvennen med bilen på Vettali. På denne veien er det tre villaer. Ved siste dagene villa går en bratt stien, som treffer en annen stien som begynner fra Skådalen Barnehagen og utfartsparkering. Fra stikrysset gikk vi oppoppover til og på venstre er det en hytta. Her var det utsikt mot Oslofjorden. Gikk vi forbi på stien til venstre mot Fuglemyrhytta. Her tok vi en liten pause. Godt utsikt mot Holmenkollen hoppbakken til fra  høyre, Holmenkollen kapell venstre og Oslofjorden rett foran. Etterpa gikk vi nedover på stien til mot Skadalsløypa. Gikk til venstre langs bekken nedover videre mot Skådalen. Etter neste stikrysset gikk vi til høyre til stikrysset og skiløypa. Her i fra turvennen min drar mot Skådalen, men gikk jeg nedover på skiløypa mot Midtstubakkene. Her på Midtstuvannet var noen badet og noen bare sole seg. Gikk forbi videre korketrekkeren mot Midtstuen stasjonen. Avsluttet turen min her og tok linje 1 Bergkrystallen. Gikk av på Nationaltheatret. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Utsikt mot Oslofjorden
j
Fuglemyrhytta
Utsikt mot Holmenkollen hoppbakken og Oslofjorden



En liten tjern
Denne tjern navn ?
Utsikt mot Oslofjorden fra skiløypa mot Midtstuen
Midtstubakken hoppbakkene
Midtstuvannet

Kommentarer