Oslo 120623. Dagens tur (6 km) fra Lillevann, Rødkleiva, Store Hytli, Strømsdammen til Voksen Skog, Nordmarka, Oslo, Norge

 I tok jeg linje 1 Frognerseteren og gikk av på Lillevann. Fra t-banestasjon gikk jeg på Lillevann veien mot Lillevann. På vår noen barnehagen barna paddlte 🛶. Barna hadde det gøy. Etterpå gikk jeg på lysløypa til venstre og på stien til høyre opp til en lauvo. Gikk forbi på stien og treffer lysløypaer krysset til Rødkleiva. Treff en turgående person, som fortalte meg at her var det hoppbakken i gamle dager. Her gikk han på ski i sin barndom. Nå er det bare skog. Så gikk jeg mot Store Hytli forbi Sporten. Her i bekken var ikke så mye vann, men litt vann var deilig. Gikk videre til Stor Hytli. Her i fra gikk jeg på stien til venstre mot Strømdammen langs bekken. Vann lyd, fuglene kvitterer og tørr stien var herlig. Hele stien var oppover og nedover på bakene. På Strømsdammen tok jeg pause nr 2. Gikk på umerket stien langs Strømsdammen mot en gammel hytta. Så gikk jeg til venstre på umerket stien oppover bakken til parkeringsplassen. Herifra gikk jeg på stien til høyre til lysløypa. Her til venstre er det god utsikt mot Bogstadvannet og Osterenvannet. Gikk til venstre mot Voksen skog bussholdeplass. Avsluttet turen min her og tok buss 45 Majorstuen. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Lillevann

Veien mot Rødkleiva
Utsikt mot Sørkedalen, Bogstadvannet og Øsetrenvannet
Sporten
Igjen utsikt mot Bogstadvannet og Østerenvannet
Store Hytli
Stien langs bekken mot Strømdammen
Bekken renner inn i Strømdammen
Strømdammen
Umerket stien mot Voksen skog

Utsikt fra Voksen skog mot Bogstadvannet og Øsrterenvannet


Kommentarer