Oslo 200623. Dagens tur fra Kringla, Over Lachmannsfjell, Trollvann, Grefsenkollen, Haralds bolig, Grefsdnkleiva, Lofthus til Sinsen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I går tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen t. Her i fra tok jeg buss 56 Solemskogen og gikk av på Kringla. Gikk på høyre side på stien over Krin mot Trollvann,. Her tok jeg en pause. Det var mange Barnehagebarna, som koste seg. Det var en voksen, som stupte i Trollvann eller var det fuglene kvitret og åndene letter etter mat. Så gikk jeg oppover på skibakken på Grefsenkollen. God utsikt mot Linderudkollen til høyre , fjell og Maridalsvannet. Fra toppen gikk jeg på stien til venstre parallell til Grefsenkleiva. Igjen var jeg på Grefsenkollen. Her var det god utsikt mot Lørenskog, Groruddalen og Ekebergåsen. Etter noen meter igjen gikk jeg på stien til venstre mot Haralds bolig Ref:https://vartoslo.no/grefsenasen-harald-grande-haralds-hytte/haralds-hytte-er-den-eneste-uteliggerhytta-etter-bostedslose-i-oslo-etter-krigen-na-er-den-restaurert/202020. Besøkte hans bolig. Etterpå gikk jeg nedover på stien til venstre og senere til høyre til veien. Fortshttps://vartoslo.no/grefsenasen-harald-grande-haralds-hytte/haralds-hytte-er-den-eneste-uteliggerhytta-etter-bostedslose-i-oslo-etter-krigen-na-er-den-restaurert/202020etter jeg videre mot Grefsenkleiva. Gikk videre mot Lofthus. På Lofthus bussholdeplassen plass på Kildeveie n på tursatien mot Sinsen. På sykllelztien var mange sykler 🚴på begge sider til Sinsen. 

På Sinsen avsluttet turen min og tok trikk 17 til Stortorvet. 

Vennlig følg meg på Instagram, YouTube, tik tok og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 


Kringla eller Kringlevann
Trollvann
Klar for å spise lunsje
Gjesten er kommet, men disse ikke får mat fra meg.
Trollvann sportsstue
utsikt fra Grefsenkollen


Oppover bakken
Utsikt mot Maridalen og Maridalsvannet
Utsikt mot Linderudkollen
Utsikt fra bakken mot Maridalsvannet og Trollvann
Stien mot Haralds bolig
Utsikt fra Grefsenkleiva mot Groruddalen og Oslofjorden
Stien mot Haralds bolig
Haralds bolig
Åpen kjøkken 
Stien mot Lofthus
Her traff jeg Abdul Salam tilfeldig.
Han sykler mye i marka. To år siden traff jeg han i Bærumsmarka.

Turveien mot Sinsen
Endelig sitter jeg på nye trikken fra Sinsen mot Sentrum


Kommentarer

Legg inn en kommentar