Oslo 210623. Dagens tur (8km) fra Tonsenhagen, Årvollasen, Ole Høieland hule, Linderudseter, Lindrudkollen, Svartputten, Søndre Putt, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Tonsenhagen fra Jernbanetorget og gikk av her på Tonsenhagen. Herfra gikk jeg på veien til høyre forbi Årvoll skole. Her på veien til høyre var det et rom og likeved er det pipa stikker ut fra et skapdør. Tror jeg her var det mulig en tilfluktsrom. Spurte en forbigående dame om det. Hun bor ikke lagt fra skolen. Hun tror det er kanskje krigstid lager eller vet ikke hva. Gikk videre fra bommen til venstre på stien mot Årvollåsen utsiktpunkt. På stien til høyre noen steder var det utsikt mot Furuset og Groruddalen. Opp på utsiktpunkt begynte å regne litt. I dag var det ingen utsikt pga regn. Så gikk jeg på stien forbi ruiner eller var det her hytta mulig. Gikk videre mot veien. På veikrysset (her er det en minnestein, som  uleselig skriv eller tall ). Gikk videre til venstre og etter noen meter gikk til høyre videre mot Ole Høieland hule. Regning stoppet, men fikk mye myggstikkene. Besøkte Høiland hule og beklage til han at har ikke noen daller med meg. He he.he........

Etterpå gikk jeg videre nedover på stien til veien. Fra veikrysset gikk jeg på høyre mot Linderudkollen og  gikk til høyre på stien til Linderudseter.  Her var det  Linderudseter. Heri fra litt glimt av Grefsenkollen og til venstre Groruddalen. Etterpå gikk jeg tilbake til veien mot Linderud hoppbakkene til venstre, gikk nedover på trapper 253 mot Linderud sportsstua, utfartsparkering, Søndre Putt til bussholdeplassen.

Her avsluttet turen min og tok buss 56 Nydalen.. Gikk av på Storo og tok linje 4 Bergkrystallen til Nationaltheatret.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Er det et tilfluktsrom fra krigstid ?
Jeg vil gjerne vite om det. 

t
Årvollåsen telemas
Ole Høiland hule
Utsikt mot Groruddalen  fra Linderudseter
Linderudkollen hoppbakkene
Glimt av Holmenkollen 
utsikt mot Maridalsvannet

Linderudkollen 
Svart Putten
Veien mot Linderudkollen busstopp
Søndre Putt



Kommentarer