Oslo 240623. Dagens tur (11 km) fra Solemskogen, Grytadalen, Store Gryta, Grytatlihøgda, Veitjern, Bønneplassen, Karussputten, Lille Gryta til Solemskogen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli og gikk av på Nydalen. Her i fra tok jeg buss 56 til Solemskogen. Fra bommen gikk mot Setertjern, men valgte å gå til venstre på stien ( Tilfeldig traff Bjørn  Håkon Granslo V/Folkesklubben Mila og hadde hyggelig små samtale) og etter hvert gikk nedover og videre oppover igjen til treffer veien. Her er det plassert benker. Gikk til venstre på stien oppover Gryta dalen og etterpå gikk på umerket stien helt til veikrysset. Gikk rett videre til over bekken til høyre bratt oppover bakken. Fra bakken gikk nedover på umerket stien til Store Gryta. Herifra gikk jeg langs venstre på stien. Her var det helt stille og rolig. Satt på et sted ved vann kanten og spiste rosinbolle ( luksus lunsj). Så fortsetter jeg på stien og videre oppover bakken helt til topps. Videre traff rett blå merket stien og ser jeg Veitjern. Det er veldig liten tjern, men vakker. Så gikk jeg til venstre på blå stien mot stikrysset gikk til venstre mot Solemskogen forbi Bønnplassen. Alltid leser jeg litt informasjon på et A-4 ark om. B. Gikk videre forbi Karusstputten og videre mot Solemskogen på stien og over veien på stien igjen til Lille Gryta. Blåbuskene hele veien, men her er molter også. Så gikk jeg videre mot Solemskogen på stien til utfartsparkering. Avsluttet turen min her og tok buss 56 Nydalen. Gikk av på Storo og tok trikk 12 Majorstuen. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok og YouTube for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

 Traff tilfeldig Bjørn Håkon Granslo v/
Hadde hyggelig samtale
NTF arrangert en 17 km tur i Lillomarka.
Store Gryta
Veitjern


Bønneplassen
Karusspytten
Molter
Lille Gryta
På stien mot Solemskogen


Kommentarer