Oslo 260623. Dagens tur ( 12 km) fra Solemskogen, Setertjern, Revlitjern, Griseputten, S. Langvann, Lilloseter, Kjulstjern, Sørskogen, Lillomarka Kapell, Kjul, Lillomarka, Oslo, Nittedal, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Helsfyr og gikk av på Nydalen T. Her i fra tok jeg buss 56 Solemskogen. Gikk fra utfartsparkering via bommen først på veien og så til venstre på stien mot Setertjern. Gikk langs Setertjern langs venstre side og videre på stien til veien, Fra veien til venstre til stien til venstre mot Revlitjern, Det var ikke nok vann og Slegahøyda på høyre. Fortsetter jeg langs oppover bakken til traff veien og videre mot Griseputten. Tok en pause. Etterpå gikk jeg på stien oppover til S. Langvann og Langvannhytta. Deri fra gikk jeg bratt nedover på stien til Lilloseter.. Her fra toppen er det god utsikt mot.... På Lilloseter var det god utsikt mot Røverkollen teletårnet og glimt av Aurevann. Jeg var på vei mot Sørskogen. Her traff jeg igjen  i dag også tilfeldig Bjørn Håkon Granslo. Vi hadde små hyggelig prat ammen. Vi traff tilfeldig i går også i Solemskogen og bli kjent med han. Han var på vei mot Linderudkollen . 

Gikk videre på stien til Kjultsjern. Gikk langs på høyre side av Kjulstjern. og videre mot Sørskogen. På Sørskogen sa ikke Atle Sørskogen. Vanligvis han jobber eller sitter her ved Sørskogen, men ikke i dag. Etterpå gikk jeg på Sørskogsveien nedover forbi Lillomarka kapell til venstre og etterpå til høyre inn i skogen mot Kjulsbakken. 

 Avsluttet jeg turen min her og tok buss 390 Oslo bussterminal.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok og YouTube for dagens turvideo. 

Bloggen min på Google. 

 

Kjul
Veien og stien mot Kjul
Sørskogren
Sørskogen
stien mot Sørskogen
Her traff jeg Bjørn Håkon Granslo
Lilloseter gård
glimt av Steinbruvannet  fra Lilloseter

Lilloseter utsikt mot Røverkollen teletårn
Utsikt fra toppen
Langvannshytta
Langvann 
Abdur hviler her på Griseputten
Revlitjern



Kommentarer