Oslo 230723. Dagens tur 27 km fra Sørkedalen skole, Finnerud Sportsstue, Sakeriashytta, Sørkedalsvika, Kikutstua, Bjørnsjøen, Hakloa, Bjørnsjøholt, Rottungen, Gåslungen, Liggeren, Øyungsdammen, langs Skarelva til Skar, Nordmarka, Oslo, Norge e

 I dag tok jeg linje 2 fra Jernbanetorget og gikk av på Røa. Her i fra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Sørkedalen skole. Så gikk jeg på vei til Finnerud. På veien traff Facebook venner Hanna og Svein. Har ikke truffet dem tidligere. Hadde små prat med dem. Gikk videre fra Finnerud mot Sakeriashytta. Gikk videre og på veikanten var det skogsjordbær fristende for meg og plukket og rett i munnen. Disse var søt og deilig. Så kom bort en dame (beklager husker ikke navn hennes) mot meg å spurt meg. Hun var sammen med sin venn. Er det Abdurpåtur? svar var ja, Vi hadde hyggelig prat sammen. De syklet videre mot Kikut. Fortsetter jeg videre til Sørkedalsvika, Østre Fyllingen, Vestre Fyllingen og videre Kikut sportsstue. Her hilst på Susanne, som driver Kikut sportsstue sammen med Einar. Hadde hyggelig prat sammen. Hun fortalte at Einar jobber på kontor. Det var mange gjester der. Selve jeg tok en pause og nyttet meg med deilig vaffel og kaffe. Etterpå gikk jeg videre krysset brua over Hakloa. Hakloa renner inn her i Bjørnsjøen.  mot brua Bjørnsjøen og brua over Hakloa. Forsetter jeg videre på veien til høyre oppover bakken videre mot Bjørnholt. Her på Bjørnholt begynte å regne så gikk jeg ikke mot Bjørnholt dammen. Så fortsetter jeg videre mot Hammeren , men tok jeg veien til venstrte mot Rottungen og Gåsungen. Videre gikk jeg forbi Gåsungen gård mot Liggeren. Her tok jeg stien til venstre side av Øyungen. Denne stien var litt våt. Endelig var jeg Øyungsdammen. Tok litt pause her og gikk videre langs høyreside av Skarselva til Skar. Her avsluttet turen min og tok buss 51 Nydalen. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo (publisert den 23.07.2023).


 Sørkedalselva

Svein tok bilde av meg og Hanna

Facebook venner (beklager husker ikke navn)
Susanne og Abdur

Bjørnholt
Stien mot Øyungen


Kommentarer