Oslo 270723. Dagens tur (13km) fra Nordre Movatn, Dampputthøgda, Dampputtene, Masteputten, Østre/Vestre Liggerentjern, Tømte, Mellomkollen utsiktspunkt, Midtkollen,Veggestein til Skar, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Gjøvikbanen fra Sentralstasjon og gikk av på Movatn. Her i fra gikk jeg på venstre side mot Movatn badeplass på stien til venstre mot undergang til Søndre Movatn, men det veldig mye vann og var ikke mulig å gå til badeplassen. Så snudde meg og gikk til stasjonen. Der i fra gikk mot Nordre Movatn på høyre side på stien til veien. Her i fra gikk jeg til venstre langs Movatn til veikrysset gikk jeg til venstre og forsetter videre mot Dampputthøgda og Dampputtene. Videre gikk jeg på veien til venstre Masteputten. Her var det mange blåbær og Molter buskene. Tok en liten pause her. Etterpå forsetter mot Tømte gård forbi Liggerentjern.

Så gikk jeg til venstre på stien til Mellomkollen utsiktspunkt. Her var vakkert utsikt TROR JEG mot Rottungen, Rottungenrumpe og Bjørnsjøen ? Er det riktig ?

Tusen takk for svar Dagbjørn Nogva 😍. 

Dagbjørn Nogva "Har vi primært utsikt til Maridalen med Maridalsvann og Oslofjorden i det fjerne. Ser muligens også Dausjøen som ligger nord for Maridalsvannet."

Etterpå fortsetter jeg videre mot Midtkollen. 

Dessverre mobilen gikk tom for batteri og derfor var umulig å ta bilder fra Midtkollen, Veggestein til Skar. 

På Skar avsluttet turen min og tok buss 51 Nydalen. Videre tok jeg linje 4 Bergkrystallen og gikk av på Helsfyr. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok og YouTube for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Utsikt fra Mellomkollen
Movatn
Dampputtene
Masteputten
Her på Masteputten var det mange Molter og Blåbær buskene
Liggerentjern
Hva type ???
Tømte gård
Mellomkollen utsiktpunkt



Kommentarer