Oslo 290723. Dagens tur (9 km) fra Varingskollen stasjon til Varingskollen (546 moh) toppen og videre til Åneby stasjon, Åneby, Norge

 I dag tok jeg Gjøvikbanen fra Oslo Sentralstasjon og gikk av på Varingskollen stasjon.. Fra stasjonen gikk jeg rett på bratt stien oppover. til høyre og venstre. Gikk jeg hele tiden på stien til Varingskollen toppstua. Tok en liten pause her. Tilfeldig traff Nils Karsen, som kjente meg fra media. Vi hadde hyggelig prat sammen. Etterpå traff tilfeldig noen gutter, som ropte og sa her det onkel, som går på mye på turer i marka. Zeeshan var en av guttene kjente meg fra før. Han var sammen med sønnen sin og fetteren Temor (fra Manchester på besøk i Norge). Zeeshan tok mange selfier. Vi hadde også hyggelig prat sammen. 

Her er godt utsikt mot to vannene Langvann og Elvann. Vestre side er det Ørfiske

Etterpå gikk jeg mot Åneby på stier nedover. Avsluttet turen min her på Åneby og tok Gjøvikbanen til Oslo sentralstasjon.

Vennlig følg meg på Instagram, og tik tok, YouTube for dagens turvideo.

Varingskollen Toppstua
Her traff jeg tilfjeldig Nils Karlsen.
Vi hadde hyggelig prat sammen. Han kjente meg fra media.
Så traff disse tre gutter. Oh ropte Zeeshan  her er det onkel,  som går på turer i marka. Zeeshan kjenner jeg fra før. Vi traff tilfeldig og hadde hyggelig prat sammen. Zeeshan sønnen og fetteren Temor (fra Manchester på besøk).
Tar en pause her.

Kommentarer