Oslo 090823. Dagens tur (6 km) fra Frognerseteren til Sognsvann via Frønstråkka, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr og gikk av på Frognerseteren stasjon. Her i fra gikk jeg nedover på stien mot Frognerseteren restaurant. Her var litt utsikt mot Oslofjorden pga regn. Så gikk jeg mot Sporten.  Videre først til høyre på skiløypa og etterpå til venstre på stien helt til lysløypa og videre til Frønstråka. Her på veikrysset gikk jeg rett på lysløypa til neste veikrysset. Her valgte jeg måneskinn løypa mot Sognsvann. Denne stien var våt. På begge sidene er det mange bringebær og blåbær buskene. Midt på veien til venstre så jeg rådyr på 100 meter avstand. Tenkte jeg å filme, men rådyr var rask og forsvunnet i skogen før mobilen var på. Så fortsetter jeg videre og på flere steder blåbær frister meg. Plukket og rett i munnen. Smakte tyttebær også, men var ikke modne.

På Sognsvann var det mange skolelever og turgående mennesker. Avsluttet turen min her på Sognsvann stasjonen og tok linje 5 til Jernbanetorget.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen på Google.


Sognsvann
Glimt av Oslofjord fra Frognerseteren
Sporten

Måneskinnløypa
Utsikt mot Kringsjå
Sognsvann


Sognsvannelva renner ut fra Sognsvann


Kommentarer