Oslo 100823. Dagens tur (10 km) fra Åmot, Østernvann, Bogstadvannet, Osdammen, Hammerfosden til Grinidammen, Nordmarka, Bærum maeka, Oslo, Bærum, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Østerås fra Helsfyr og gikk av på Røa. Her i fra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Åmot. Her i fra utfartsparkering gikk jeg til venstre på veien mot Østernvann. Hele veien var det jevnt oppover. På neste veikrysset gikk jeg til venstre oppover bakken. Det var utsikt mot Wyller bakkene og Bogstadvann. Trist her var hogget skog. På veien til venstre gikk på stien oppover bakken. Stien var noen steder veldig våt til stikrysset. Her ifra stien til høyre går mot Abborvann, men gikk jeg over bekken brua til venstre mot Østernvann på veien og senere på stien til venstre. Det var veldig mye blåbær og Bringebær buskene. Som vanlig plukket jeg blåbær og spiste på stede. Stien går oppover og nedover til Østernvann. Her på Østernvann tok jeg en kort pause og gikk videre til venstre på veien til andre veikrysset til høyre mot Fossum. Gikk til venstre fra veien nedover mot Bogstadvannet. Gikk på høyre side av Bogstadvannet til Osdammen. Over dammen brua er stengt.  Vann fra Bogstadvannet renner i full farta i Lysakerelva. Etterpå gikk jeg på veien til venstre på turstien mot Hammerfossen. Det var veldig mye vann etter regn i Lysakerelva. Fra brua gikk jeg til høyre side langs elva. Noen steder var ikke stien lenge. Så gikk jeg på asfalt veien til Grini teglverk og videre mot Grinidammen. Her elva var stille og rolig. Tok en pause her. Etterpå gikk jeg tilbake par hundre meter over brua til Grini stasjon.

Avsluttet turen min her og tok linje 2 til Nationaltheatret.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo. 

Bloggen min på Google.

Østernvann

På vei mot Østernvann fra Åmot utfartsparkering

Bogstadvannet,  Tryvanntårnet og Holmenkollen 
Utsikt mot Bogstadvannet
Bogstadvannet
Stikrysset
Bekken renner ut fra Abborvann og renner inn i Bogstadvannet
Østernvann
Holmenkollen, Bogstadvannet og Wyller
Bogstadvannet
Osdammen, Lysakerelva
Hammerdammen
Voksen Mølle
Grini Teglverk
Grinidammen



















Kommentarer