Oslo 160823. Dagens tur (13 km) fra Sognsvann, Nedre Blanksjø, Ullevålseter,Skjærsjødammen, langs Skjærsjøelva til Hammeren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Jernbanetorget og gikk av på Sognsvann stasjonen. Herfra gikk jeg langs Sognsvann på høyre side. Så gikk jeg på stien til høyre til Svartkulp. Herfra gikk jeg til venstre oppover mot Nedre Blanksjø. Her er det Oslos geografisk midtpunkt. Så gikk jeg til neste veikrysset/stikrysset til venstre mot Ullevålseter. Det er mange blåbær buskene og forskjellige sopp. Det var mange turgående mennesker på denne stien. Fra begynnelsen var stien tørr og etterpå var noen steder var våt. På slutten av stien var på veikrysset og gikk videre på veien oppover mot  Ullevålseter. På Ullevålseter tok jeg en liten pause og koste meg med ny stekt vaffel med geitost. Her var det mange mennesker i dag. Tror jeg i dag var fint vær og sola tatt ut etter mange regnvær dagene. Etterpå gikk jeg nedover mot Skjærsjødammen og videre på venstre side på veien langs Skjærsjøelva til Hammeren. Hele veien mot sola rett på ansiktet mitt og lyd fra evaen var så deilig. På Hammeren avslutte turen min og tok buss 51 Nydalen til Arendalsgata. Her fra gikk mot Torshov. Som vanlig etter turen gikk jeg inn på Espresso House for en kopp kaffe. Det var overraskelse tilfeldig kom Mona Hagen, som har jeg aldri truffet før i dag. Hun følger meg på Facebook. Hyggelig å hilse på Henne og hennes ektefellen Terje. Tok selfie å bli kjent med begge to. Hadde kort hyggelig prat sammen.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Skjærsjøen
Sognsvann

Svartkulp

Oslos geografiske midtpunkt
Nedre Balnksjø
Deilig blåbær
 Tyttebær
Veien mot Ullevålseter
Skjærsjøen Skjærsjødammen


Dagens turvideo




Skjærsjøelva
Maridalsvannet
Mona Hagen, Terje Delsett og meg på Espresso House Torshov



Kommentarer