Oslo 230823. Dagens tur (6 km) fra Sognsvann, Svartkulp, Låkeberget, Jøssingkollen, Hammeren til Kirkeby, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann fra Jernbanetorget og gikk av på Sognsvann stasjon. Herfra gikk jeg mot Sognsvann og ved kiosken var det i dag mange skolelever. Noen elver sa til meg at vi kjenner deg fra tik tok. En elve vil gjerne ha selfie med meg. Spurte jeg hvor skal dere ? svar var Vettakollen. Hadde små hyggelig prat sammen. Så gikk jeg Sognsvann og her var det mange elver. Gikk jeg videre på stien på høyre mot Svartkulp. Her var noen hadde slått telt like ved vann kanten. Forsetter jeg mot Låkeberget, men blåbær fristet meg. Plukket og spiste. Der var en person holder på å plukke blåbær. Vi hadde hyggelig prat sammen. Forsetter jeg og kommet til veien, som går fra Sognsvann til Hammeren. Gikk jeg et styke mot Hammeren og ser jeg skilt Jøssingkollen (Ref: https://sognhistorielag.no/for-og-na/reidar-otto-og-gerd-pa-ullevalseter/ på høyre side. Her pleier jeg tar en tur alltid både om sommeren og vinteren. Her er det utsikt mot Maridalsvannet og Skjerven gård. I dag gikk jeg ikke nedover mot Skjerven gård, men til venstre på stien mot Skjervensaga. Stien slutter her på veien. Så gikk jeg forbi Skjervensaga på min høyre side mot Hammeren og videre til Margaretakirkeruinen (Ref: https://no.wikipedia.org/wiki/Margaretakirken_(Borgund). Her var skoleelever og deres læreren holder på fortelle svart dau historien. Jeg opptatt å ta bilder. Hilste på læreren Metta fra Maridalen skole. Hun kjente meg fra før noen års tilbake. Hun hilste på meg. Vi hadde hyggelig prat sammen og selvfølge tok vi selfie. 

Etterpå gikk jeg tilbake mot Hammeren. Avsluttet turen min her og tok buss 51 Nydalen.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

Svartkulp 

Sognsvannet

Svartkulp

Svartkulp
Glimt av Maridalsvannet
Glimt av Maridalsvannet
Utsikt mot Kjelsås
Skjervensaga
Hammeren
Maridalsvannet
Hyggelig å hilse på deg Mette. 



Korn er nå nesten moden
Utsikt mot Maridalsvannet
Maridalsvannet og Kjelsås utsikt fra Hammeren
Dagens turvideo












.

Kommentarer