Oslo 020923. Dagens tur (8km) fra Kalbakken stasjon, Vesletjern, Alunsjøendammen, Evensetermyra, Setertjern til Solemskogen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 fra Grorud T-banestasjon og gikk av på Kalbakken stasjon. Er det Abdur? Spurte Milan. Ja var svar. Han kjenner meg fra media. Først gang møtet han meg. Vi slå en hyggelig prat sammen. Det er hyggelig for meg å hilse på mine venner. Etterpå gikk jeg mot Apalløkkveien oppover på veien til Grei fotball banen. Fortsetter jeg videre oppover på bakken igjen mot Vesletjern. Gikk videre rund langs av Vesletjern. Her er det flere steder badeplassene. Så gikk jeg på umerket stien til høyre side av Vesletjern badeplass. Etter et stykke traff jeg blåmerket stien og stikrysset gikk jeg til venstre litt våt stien til stikrysset like ved sykkelhoppebakken. Herfra stikrysset gikk jeg til høyre til Alunsjødammen. Tok en kort pause her og satt på stien benken. Rett foran meg var Alunsjøen og sola rett på ansiktet mitt. Etterpå gikk jeg på stien mot veien, som går høyre mot Ammerud utfartsparkering og venstre  mot Solemskogen og neste veikrysset videre mot Lilloseter. Her traff jeg Anne Margrethe Grimsvang Facebook vennen min. I tilfeldig traff vi først gang. Hyggelig å hilse på venner i marka. Vi hadde hyggelig prat sammen. Hun var på vei til Ammerud og gikk jeg mot Solemskogen. Forsetter jeg videre til Evensetermyrqa. Herfra gikk jeg til venstre oppover bakken mot Solemskogen via Setertjern.

Avsluttet turen min her på Solemskogen utfartsparkering og tok buss 56 Nydalen til Torshov.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo (SE PÅ SLUTTEN AV bloggen).

Bloggen min på Google.

Hyggelig å hilse på deg Milan

Bekken renne ut fra Setertjern
Setertjern






Sykkel hoppebakken


Alunsjøen
Alunsjødammen


Alunsjøen

Stien mot Breisjøen
Anne Margrethe Grimvang og meg.
Hyggelig å hilse på deg Anne.
Evensetermyra
Stien mot Setertjern og Solemskogen
Setertjern

Dagens turvideo




Kommentarer