Oslo 040923. Dagens tur retur (7 km) fra Skådalen stasjon til Fuglemyrhytta, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetoget og gikk av på Skådalen T-banestasjon. Herfra gikk jeg til venstre oppover på Skådalsnveien forbi barnehagen til Minidammen. Herfra gikk jeg over dammens brua til venstre på umerket stien langs høyre side av Skådalsbekken og videre til høyre på stien til Vetaliveien. Gikk bratt oppover på denne veien og til venstre på blå merket stien til stikrysset videre i skogen til igjen stikrysset til forbi en privat hytta på min venstre side. Herfra er det utsikt mot Oslofjorden. Gikk videre på Skådalen oppover på bratt stien oppover igjen til en privat hytta. Her er det også god utsikt mot Oslofjorden før hytta. Fortsetter jeg videre til venstre fra hytta mot Fuglemyrhytta på denne stien. Denne stien er umerket. Så hører jeg skolebarnas lyder. Krysser jeg lille bekken, som renner ut fra Fuglemyr og videre til venstre mot Fuglemyrhytta. Her var det mange skoleelever. Her tok jeg en kort pause. Etter pausen gikk jeg bak hytta på stien. Denne stien til venstre bratt nedover videre til skiløypa veikrysset. herfra gikk jeg til venstre langs Skådalsbekken på min høyre side og Skådalen til venstre. Fortsetter jeg videre nedover til bekken går under i rør til venstre. På grunn av regn var det dette sted var løypa var ødelagt. Gikk videre til stikrysset til høyre på stien på min høyre side ned renner Skådalsbekken. Fortsetter jeg videre, men Skådalsbekken ser jeg ikke mer. Så kommer jeg tilbake til Minidammen på høyre side. Her var det også elver fra Oslo Montessoriskole. Gikk videre mot Skådalen stasjon forbi barnehagen. 

Avsullet turen min her og tok linje 1 Bergkrystallen til Nationaltheatret.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.

  



Utsikt mot Oslofjorden
Utsikt mot Oslofjorden
Utsikt mot Holmenkollen, Midtstubakkene og Oslofjorden

Utsikt mot Holmenkollen, Midtstubakkene og Oslofjorden
Utsikt mot Oslofjorden
Skådalen stasjon


Kommentarer