Oslo 090923. Dagens tur fra Movatn stasjon til Snippen stasjon, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Gjøvikbanen Jaren L30 fra Sentralstasjon og gikk av på Movatn stasjon. Det var veldig mange mennesker med barna, som hadde med seg sykler og hengekøyer. Hyggelig å se tur glade mennesker i dag i Nordmarka. Her fra gikk jeg Nordre Movatn langs stien på venstre side til Greveveien. Videre gikk jeg på høyre side på veien og forbi langs venstre side av Søndre Movatn. På veien satt to gutter holder på å fiske🎣.

Gikk jeg videre mot til slutten av Movatn. Herfra på min høyere side renner bekken nedover og jernbane skinner. Denne bekken lyden er herlig og ellers veldig stille, men plutselig hører lyden av Gjøvikbanen. For meg er det fascinerende Gjøvikbanen passerer mit i skogen. På denne veien er det mye bringebær, blåbær, skogsjordbær og tyttebær buskene. I bare forskjellige bær, men nydelige forskjellige blomster. Alltid disse bærene er så fristende for meg. Jeg plukker og rett i munnen. Herlig søt og gratis full av vitaminer. Fortsetter jeg videre mot Snippen og nå er bekken på min venstre side. Her er det... Passerer under min favoritt lilletunnelen. Hans er ødelagt brua over bekken her før tunnelen på veien, som går til venstre mot Zinober Barlindåsen, Kjelsås. Etter tunnelen gikk jeg nedover par hundre meter rett under Snippen stasjon. Her er så deilig å sitte ved bekken. Her pleier jeg tar min lunsjen og koser meg både i sommeren og vinteren.

Avsluttet turen min her og tok Gjøvikbanen L30 Oslo (husk alle tingene stopper ikke på Snippen og Movatn) til Sentralstasjon.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens tur video.


Norder Movatn
Stien mot Zinober
Søndre Movatn
Beverhytta andre siden av jernbaneskinner
Bekken under jernbaneskinner




Hans har ødelagt brua over bekken 
Alternativ brua
Lille tunnelen på Snippen
Laster opp: 4460544 av 17061374 byte er lastet opp.





Kommentarer