Oslo 160923. Dagens tur (12 km) fra Lillevann, Sportshytta, Hyttli, Lille Tryvann, Tryvannstua, Store Tryvann, Skomakertjern, Rundmyr, Nordmarkas kapell, Studenthytta, Setertjern, Svartorseter til Sørkedalen skole, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Lillevann. Herfra gikk mot Lillevann og videre til venstre på veien mot Sportshytta.  Fortsetter jeg forbi Hyttli, Lillevann, Rødkleiva, Tryvannstua, Store Tryvann og Skomakertjern.

På Trollvannstue taff Ove og hans medarbeidere. Hyggelig å hilse på Ove. Her tok jeg en kort pause. Nystekte bolle og varm sjokolade smakte veldig deilig.

Etterpå gikk jeg forbi Skomakertjern videre til venstre på veien forbi Rundmyr mot Nordmarkaskapellet og videre på våt stien mot Studenthytta. Her traff jeg Marius, som drever Studenthytta. Hyggelig å hilse på han. Han har i dag mange gjester. Marius forteller at han vil serverer gjestene syv retter middag. Etterpå gikk jeg videre mot Svartorseter. Herfra gikk jeg nedover mot Setertjern. Tok kort pause her og gikk jeg videre mot Sørkedalen skole. Etter noen meter fra Svartorseter gikk jeg langs bekken min på høyre side til veikrysset. Deretter fortsetter jeg på Sakerisveien og et stykke til høyre på stien videre mot Elveli hestesport senter forbi markas blomster kiosken og over brua på Heggelielva til venstre på stien. Her møtes Langlielva og Heggelielva, som danner Sørkedalselva. Gikk videre på stien mot brua over Langlielva videre mot Sørkedalen skole og Landhandel. 

Avsluttet turen min her og tok buss 41 Røa. Gikk av på Røa og tok linje 2Ellingsrudasen.

Vennlig følg meg på Instagram, YouTube og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 



Setertjern, Svartorseter
Lillevann
Sportshytta
Sesongs deilig søte Blåbær
Store Hyttli
Lille tryvann
Tryvann Sportsstua og Store Tryvann
Ove og Chris bestyrere Tryvannstua sportsstue
Hyggelig å hilse på deg Ove.


Skomakertjern
Nordmarkas Kapellet
Studenthytta
Hyggelig å hilse på deg Marius ( Bestyrer av Studenthytta).


Utsikt fra Studentshytta
 Svartorseter og Setertjern


Møtes Langlielva og Heggelielva 
danner Sørkedalselva
Dagens  turvideo

Kommentarer