Oslo 170923. Dagens tur (5 km) fra Frognerseteren, Øvresetertjern, Rødkleiva, Voksenkollen, Kragutsikten til Holmenkollen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren stasjon. Herfra gikk jeg forbi Roseslott, Øvresetertjern og Barnehagen mot til venstre på veien til Rødkleiva. Herfra gikk jeg mot Voksenkollen stasjon. På veien traff jeg tilfeldig Per og Trude. Vi har aldri truffet oss før. Hyggelig å hilse på dere Trude og Per. Fortseer jeg videre på Voksenkollveien mot Kragutsikten. Det var god utsikt mot Sørkedalen, Østrenvann, Bogstadvannet, Oslofjorden og byen. Fortsetter jeg nedover på blå stien mot Holmenkollbakken. Her er god utsikt mot Oslofjorden og byen. Gikk videre mot Holmenkollen Restaurant. Her på Restaurant var jobben min i 1971 og bodde på rundt bygningen. Her var god utsikt mot Oslofjorden og byen. Gikk mot Holmenkollen stasjon. Avsluttet turen min her og tok linje 1 Helsfyr til Helsfyr.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google.
Utsikt fra Frognerseteren stasjon
Øvresetertjern
Rødkleiva


På vei mot Voksenkollen 
Hyggelig å hilse på dere Trude og Per
Voksenkollveien
ukjent tjernet?
Utsikt fra Kragutsikten over Bogstadvannet, Østrenvannet, Oslofjorden


Stien mot Holmenkollen hopebakken
Holmenkollen 
Utsikt mot Oslofjorden


Utsikt fra Holmenkollen 


Dagens turvideo


Kommentarer