Oslo 190923. My beautiful city Oslo. Dagens tur fra Smalvollen til Svartdalsparken langs Alnaelva, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 66 Grorud fra Helsfyr og gikk av på Smalvollveien. Herfra gikk jeg høyre  på veien til Plantasjen butikken og videre på turstien langs Alnaelva på min høyere side til veien. Gikk først til høyre og videre til høyre side av Akerselva til Bryn stasjon. Gikk videre på høyre side elva. Her på Brynseng var Joh. Petersen A/S -Lin & Bomullsfabrikken og elva renner under fabrikk bygning. Gikk først på venstre side til Brynseng park og deretter på høyre side av Alnaelva. Så forsetter jeg høyre og fra brua til venstre side av elva over hengebrua til Alna stien. Alna stien krysser over Alnaelva og her er det brua, som Etterstad på høyre side og Svartdalveien til venstre side. På side Krutverk kafé, badstua og Korlof aktivitetssenter. Denne brua og stien var stengt pga regn i det siste dagene. Gikk videre gjennom Svartdalsparken til Kværnerbyen. 

(Alnaelva er urskogen i østkant av Oslo og Mærradalsbekken er urskogen i vestkant av Oslo).

Avsluttet turen min her og tok buss 54 Kjelsås og gikk på Bjørvika.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 



Tror denne bekken er Tveitabekken? Renner inn i Alnaelva.
Bryn stasjon
Joh. Petersen A/S -Lin & Bomullsfabrikken
(Nedlagt fabrikk lokal)
Brynsengfaret park

Hengebrua
Brua over Alnaelva. Alnastien mot Etterstad
Alnastien mot Svartdalveien
Svartdal park
Dagens turvideo




Kommentarer