Oslo 240923. Dagens tur (9 km) fra Solemskogen, Lille Gryta, Karusputten, Veitjern, Langvann, Lilloseter, Breisjødammen til Huken, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 56 Solemskogen fra Nydalen og gikk av på Soelskogen. Herfra gikk jeg venstre på veien og videre på stien til høyre fra stikrysset. Forsetter jeg oppover bakken mot Lille Gryta. Så gikk jeg på Grytabakken til skiløypa og videre over løypa til venstre på stien mot Karpusputten over Styggedalen. Ttraff igjen noen turgånde personer, som bare hilset jeg tideliger nærmera  Veitjern. Igjen treffe på vien og bli kjent med Anne Berit, Anne og Viggo.Fikk nye venner i dag i Lillomarka. De var på vei mot Sinober. Gikk jeg videre mot Veitjern. Gikk videre over nedover og oppover bratt bakken til veikrysset. Forsetter jeg videre på stien til høyre til Langvannhytta. Her på Langvann var veldig stille og rolig. Gikk videre mot Lilloseter på bratt nedover bakken. Her er det god utsikt mot Nittedal. På Lilleseter var det flere mennesker. Tok pause og koste meg med varm sjokolade  Her er god utsikt mot Roverkollen tele mast og Steibruvann. Etterpå gikk jeg på først veien nedov og så til venstre på stien mot Breisjøen. På veien var et sted hvor folk i gamle dager gikk på denne gamlr Lilleseterveien og kastet stein eller en pinne. Gikk videre på denne stien helt til moter skiløypa. Gikk til venstre til veikrysset. Her traff jeg tilfjeldig Bente, som kjenner meg fra Facebook. Hadde små prat med henne. Hyggelig å hilse markas venner. Etterpå var mot Breisjødammen. Herfra til venstre på stien og skiløypa nedover til treffer to bekkene. En bekk renner ut fra Breisjøen og fosser nedover. Alltid sitter jeg her og tar en pause og filmer. Så gikk jeg herfra til venstre oppover bratt bakken mot Huken. Her på foregår arbeid. Seer ut de utvider ski arena. Avsluttet turen min her og tok buss 62 Ammerud ringe til Grorud. Fra Grorud tok jeg buss 66 Helsfyr.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 


Lille Gryta
Lille Gryta
Karusputten
Veitjern
Anne Beri, Anne, Viggo og meg
Langvann

Langvannshytta
Utsikt mot Nittedal
Bratt stien nedover
Lilloseter sportsstua
Utsikt mot Steinbruvann og Roverkollen tele mast
Stien mot Breisjøen
Breisjøen
Breisjødammen
Bekken rennet ut fra Breisjøen
Stien mot Huken
Huken

Kommentarer