Oslo 260923. Dagens tur (6 km) fra Søndre Putt, Linderudkollen til Isdammen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 56 Solemskogen fra Nydalen og gikk av på Linderudkollen busstopp. Var på ut av bussen ropte en person sa hei til meg du kan bli med oss. Sa jeg vil til Linderudkollen og videre. Veldig kort tid , men hyggelig å hilse på. Her fra gikk jeg mot utfartsparkeringsplassen, men etter noen meter gikk jeg på stien til venstre mot Søndre Putt. Her var det nydelig og stien videre var veldig våt. Så gikk jeg igjen tilbake til asfalt veien og videre til venstre på skiløypa. Etterpå gikk jeg på stien mot Linderudkollen. Denne stien var våt og glatt. På Linderudkollen var det god utsikt mot fra høyre Maridalen, Maridalsvannet, glimt av Tryvannstårnet og helt til venstre glimt av Holmenkollen. Etterpå gikk mot Linderudseter. Der tok jeg en pause. Her traff jeg min Facebook venn John. Tidligere har vi truffet to år siden. Vi hadde hyggelig prat sammen.  Hyggelig å hilse på venner i marka. Etterpå gikk jeg nedover mot på veien til veikrysset og videre mot Isdammen. Her traff jeg Anis klassekamerater til sønn min yngre sønnen. Anis var noen år tilbake var vikarlærer på Høyenhall skole. Da var jeg lærer på skolen. Vi hadde hyggelig prat sammen. Fortsetter jeg videre først på veien og etterpå til venstre på stien langs bekken. Senere krysset bekken og videre igjen på veien. Etter noen meter igjen på stien til venstre mot Isdammen. På Isdammen  (Ref: https://lokalhistoriewiki.no/wiki/%C3%98vre_isdam oghttps://www.arvollgard.com/leie-av-lokaler/39382161/39382172) var veldig stille og rolig unntatt andene var aktive til å bade. Gikk mot Hønsehuset  ( Ref: https://abdurpaatur.blogspot.com/2021/09/dagens-tur-7-km-fra-solemskogen-nordre.html ) og videre på asfalt veien mot Stig. Avsluttet turen min her og tok buss 31 Fornebu til Solliplass. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 


Søndre Putt
Stien mot Linderudkollen
utsikt fra Linderudkollen over Maridalen og Maridalvannet
Svak glimt av Holmenkollen og Tryvannstårnet
Utsikt fra Linderudkollen (svak utsikt )

Linderudseter
John og meg
Svak utsikt mot Oslofjorden
Steinbrudd
Anees og meg
Nydelig bekken
Kastestein
Isdammen

Hønehuset
Bekken renner ut fra Isdammen
Dagens turvideo


Kommentarer