Oslo 291023. Dagens tur (11 km) fra Midtstuen , Frønstråkka , Heggehullet, Skjennungen, Skjennungsvolden DNT ny hytta, Marimyr, Skomakertjern ,Tryvann sportsstua, Store Tryvannet Lille Tryvannet, Store Hytli, Sporten til Lillevannet ,Rødkleiva, Lillevann, Nordmarka, Oslo ,Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Midtstuen. Her i fra gikk jeg til høyre på Bobbanen oppover mot Frønstråkka og fra veikrysset videre mot Heggehullet på skiløpa. Fra Heggehullet gikk jeg til høyre på skiløpa mot myr. Her fra veikrysset gikk jeg til høyre mot Skjennungen.

Her var Skog vesen sin hytta eller rasteplass. 

Denne hytta nå er  renovert av DNT sine frivillige arbeidere som har jobbet flere måneder. En av frivillig er Berte Søbstad. Hun er også kollega min på Røde kors aktivitetssenter Finnerud.

Planning min var å besøke denne Skjennungsvolden i dag. Traff tilfeldig Berte her. Hun var på vei hjem og holder på løse, men hun inviterte inn på Skjennungsvolden hytta

Ref: https://www.dnt.no/dnt-der-du-er/dnt-oslo-og-omegn/nyheter/ny-dnt-hytte-ved-skjennungen-i-nordmarka/

 og viser meg. Offisielle åpning er 1 November. Her er 7 nye senger, stua og kjøkken. Se bilder under.

Det er hyggelig å treffe deg og tusen takk for omvisning.

Etterpå gikk jeg mot Tryvannstua forbi Skomakertjern. Tok en kort pause her og hilste på Ove og Kristian. Stua var pyntet i feiring av Halloween.

I dag var det stappa full av mange mennesker.

Så traff en naboen min og delte vi  bord. Hadde hyggelig prat sammen.  Etterpå gikk jeg videre til høyre forbi Lille Tryvannet og videre til Hytli veikrysset. Så gikk videre mot Rødkleiva. Her er alltid glimt av Østernvannet og Bogstadvannet i det fjerne. På høyre side Wyller og Sørkedalen. Fortsetter jeg på skiløpa videre mot Lillevann. 

Avsluttet turen min her og tok linje 1 Bergkrystallen til Helsfyr. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens tur video. 

Bloggen min på Google. 


Utsikt mot Skjennungen fra Skjennungsvolden DNT ny hytta 

På Bobbanen 52
Veikrysset
Utsikt mot Oslofjorden
Utsikt over Oslofjorden fra Bobbanen
Utsikt mot Oslofjorden
Igjen utsikt over Oslofjorden fra skiløypa
Veien mot Frønstråkka
 Mot Heggehullet til venstre fra veikrysset
til høyre på skiløypa mot Skjennungensvollen 2 km her i fra
Her plukker jeg blåbær. Det smakker fremdeles godt,
Marimyr veikrysset
Ny skilt som peker til høyre mot Skjennungsvolden
Skjennungsvolden hytta åpnes den 1. november 2023
Det er Skjennungen rett foran meg 
Berte og meg (begge to er frivillige på Røde kors aktivitetssenter Finnerud. Berte er også frivillig ved DnT) 
Skjennungsvolden DTN hytta
Utsikt mot Skjennungen fra Skjennungsvolden stua
To kollegaer Røde kors frivillige på Finnerud
Tusen takk for omvisning og hyggelig prat.
Skjennungen
Veien mot Skomakertjern forbi Marimyr
Skomakertjern
Tryvann sportsstua
Store Tryvannet
Ove er veldig opptatt pga mange gjester er på besøk
Ove, Kristian og deres medarbeiderene
Min venn Ove og meg 
Vel Haloween pytet i stua
På Tryvann 
Snøproduksjon er i gang for skigladere
Lille tryvannet
Hytli krysset
Store Hytli
Glimt av Østerenvannet og Bogstadvannet i det fjerne 
Sporten
Veien til høyre mot Lillevannet
Glimt av Østerenvannet og Bogstadvannet i det fjerne Rødkleiva
Utsikt mot Sørkedalen og Wyller
Stien mot Lillevann
Lillevann
Lillevann stasjon
Dagens turvideo



Kommentarer