Oslo 111123. Dagens tur (9 km) fra Hammeren, Skjærsjøelva, Skjærsjødammen, langs Stor Åklungen til Sognsvann, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen.  Tok jeg buss 51 Maridalen og gikk av på Hammeren. Herifra gikk jeg på Nordmarkas veien mot Skjærsjødammen forbi Hammeren kraftstasjonen. Fra bommen gikk jeg på veien langs Skjærsjøelva til Skjærsjødammen. Tok en pause her. Etterpå gikk over Skjærsjødammen brua Skjærsjøen på min høyere side og Skjærsjøelva på min venstre side. Herlig utsikt. Fortsetter jeg videre mot langs Stor Åklungen. Herfra gikk jeg langs Stor Åklungen på venstre side på lysløypa mot Sognsvann. Herlig Skog på begge sider. Fra Sognsvann gård gikk jeg på venstre side av Sognsvann. Avsluttet turen min her på Sognsvann stasjonen og tok linje 5. Gikk på Nationaltheatret og tok linje 2 Ellingsrudasen.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo. 

Bloggen min på Google. 


Maridalsvannet utsikt fra Hammaren 
Skjærsjøelva


Her traff jeg tilfeldig Anne (Facebook vennen). Hun var med sin islandsk hest på tur.
Hyggelig å hilse på deg Anne.







Skjærsjødammen


Skjærsjødammen og Skjærsjøen


Mot Stor Åklungen
Stor Åklungen
Sognsvannet
Dagens turvideo
Opplastingen av «» mislyktes. Invalid response: Unexpected token 'U', "User provi"... is not valid JSON

Kommentarer