Oslo 231123. Dagens tur (5 km) fra Skullerud Sportsstua, Ole Opsahls plass, Sankthansåsen (224 moh), Skraperudtjern til Skullerud skole, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Mortensrud fra Jernbanetorget og gikk av på Skullerud T-banestasjon. Her fra gikk jeg på veien til venstre til utfartsparkeringsplass og fortsetter videre forbi Skullerud bakken  og Skullerud sportsstua. Herfra gikk jeg rett på veien over brua oppover bakken til Skullerud vannverk. Deretter til venstre på stien oppover til Ole Opsahls plass (Ola). Så gikk jeg oppover bratt bakken på umerket stien og videre til utsiktpunktet på Sankthansåsen. Her var det god utsikt mot Tryvannstårnet på Frognerseteren,  Skaugumåsen, Kolsåstoppene, Nesodden og Bunnefjorden. Filmet utsikt, men var ikke lett pga blåste vind. Etterpå gikk jeg videre på umerket stier gjennom skogen. Fortsetter jeg etter hvert nedover bakkene til veikrysset. Skiløypa fra Skullerud venstre og Rustad Sportsstua til høyre, men forsetter jeg rett oppover på bakken langs Skraperudtjern på min høyre side. Her renner ut Ljanelva fra på venstre side fra Nøklevannet og renner inn på Skraperudtjern. Fra Skraperudtjern videre mot Skullerud og fra derfra til høyre mot Bunnefjorden. 

Avslutt turen min her på Skullerud skole og tok buss 76 Helsfyr til Helsfyr.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Skraperudtjern

Ny brua over Ljanelva

Ole Opsahls plass (Ola)
Herfra til venstre gikk jeg oppover på bratt bakken
Utsikt mot Tryvannstårnet 
Utsikt fra Sankthansåsen

Utsikt mot Kolsåstoppene
Utsikt mot Bunnefjorden 





Skullerud sportsstua til venstre fra veikrysset til høyre mot Rustadsaga
Rett mot Skraperudtjern
Skraperudtjern til høyre
Skraperudtjern
Ljanelva og Skraperudtjern

Skraperudtjern
Skullerud skole
Dagens turvideo
Opplastingen av «» mislyktes. Invalid response: Unexpected token 'U', "User provi"... is not valid JSON




Kommentarer