Oslo 170224. Dagens tur (9 km) fra Låkeberget, Hammeren, Maridalen Byggdetun, Turtemarka til Skar, Lillomarka, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen. Her i fra tok jeg buss 51 Maridalen. i samme bussen kom Elisabeth Facebook vennen min) og Kuling satt ved siden av meg. Det er hyggelig å hilse på deg Elisabeth og Kuling..Vi pratet og samtidig kose jeg med Kuling. Tok vi selfie. Så gikk av jeg på Låkeberget. Elisabeth og Kuling forsetter videre mot Skar og der i fra videre til Gaupekollen.Fra Låkeberget utfartsparkering jeg på lysløypa mot Hammeren forbi Skjerven gård og Skjervensaga på min høyre side og Kollbakenne på venstre side. Flere voksne og barn gikk på ski her i fra helt til Skar. Fra Hammeren gikk jeg videre over Skjærsjøelva brua mot skiløypa. Her var det god utsikt mot Maridalsvann og Kjelsås. Traff Gaustav var spå ski mot oppover bakken. Han kjente meg fra Facebook er min. Vi hadde hyggelig prat sammen og selvfølgelig tok vi selfie. slå Hyggelig prat mot Maridalen Byggdetun forbi Margretakirke ruiner på min høyre side. Her var godt utsikt mot Maridalsvann og Linderudkollen hoppbakken. Fortsetter jeg videre mot Skar i skog og Turtemarka forbi Maridalen skole på min venstre side. På veien traff jeg tilfeldig noen Facebook venner. Hilste på hverandre og gikk videre til Skar. På Skar traff jeg en venn også. Avsluttet turen min her på Skar og tok buss 51 Nydalen. Fra Nydalen tok linje 4 Bergkrystallen.

Hadde deilig tur i pluss grader og sola rett på ryggen. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, Youtube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google.


Utsikt mot over Maridalsvann
Hyggelig å hilse på deg
Elisabeth og Kiling
Utsikt fra Låkeberget
Stien oppover Kollbakkene fra lysløypa
Skjervensaga


Utsikt mot Kjelsås og Maridalsvann
Skarselva renner inn i Maridalsvann


Gaustav og meg
Hyggelig å hilse på deg Gaustav.
Margretakirke ruiner og glimt av Linderudkollen
Maridalen byggdetun
Skiløypa mot Turtemarka
Utfartsparkering Hønsefoten
veien til venstre mot Hønsfoten og Maridalen skole
Barnehagen bål bua
En familie tente bål her.
Dagens turvideo
Skar bussholdepassen
Buss 51 Nydalen


Kommentarer