Oslo 190224. Dagens tur retur (10 km ) fra Movatn til Ørfiske, Nordmarka, Oslo, Nittedal, Norge

 I dag tok jeg tog Hakadal fra Oslo Sentralstasjon og gikk av på Movatn. Her i fra gikk jeg til over Nordre Movatn til Skiløypa og videre langs Movatn til høyre mot Ørefiske. Fortsetter videre fra veikrysset rett mot Ørfiske. Fra kryss til Ørfiske var deilig å gå helt alene og ingen skigående person. Mulig det er ikke skiføre her. Herlig skog begge sidene. Før Ørfiske er god utsikt mot Laskerud gård. På Ørfiskedammen var bare snø dekket. Gikk over Ørfiske fra Ørfiskedammen. Fra veikrysset gikk jeg til venstre på skiløypa og videre til høyre mot Movatn. På veien traff tilfeldig Facebook vennen min Lasse. Vi har aldri truffet tidligere. Vi hadde små hyggelig prat og endte med selfie. Lasse var på mot Gjøra og jeg mot Movatn. Alltid å hilse på mine venner i marka. Etterpå fortsetter videre mot og Movatn til Movatn stasjon. Avsluttet turen min her og tok Gjøvikbanen til Oslo Sentralstasjon. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google. 

Ørfiskedammen
På vei over Movatn 


Movatn
Lasse og meg.
Hyggelig å hilse på deg Lasse.

Bekken




Utsikt mot Laskerud gård
Abdur på Ørfiske

Ørfiskedammen
Dagens turvideo


Kommentarer