Oslo 210224. Dagens tur retur (8 km) fra Skansebakken til Smedmyrkoia via Øvre Lysedammen, Nordmarka, Oslo, Norge



 I dag tok jeg linje 2 Østerås fra Jernbanetorget og gikk av på Røa. Her i fra tok jeg buss 41 Sørkedalen og gikk av på Skansebakken. Gikk nedover på høyre side forbi utfartsparkering over brua på Heggelielva. Fortsetter jeg videre på skiløypa mot Øvre Lysedammen. Herlig oppover og nedover bakkene. Tilfeldig traff Facebook vennen min Annie og hennes  mannen. Begge to gikk på ski videre mot Smedmyrkoia. Vi har aldri truffet tidligere. Vi hadde små hyggelig prat sammen. Fortsetter jeg videre oppover  bakken. Traff tilfeldig Elisabeth Facebook vennen min. Vi har aldri truffet tidligere. Vi hadde små hyggelig prat. Hyggelig å hilse på deg Elisabeth. Hun var på ski på vei mot Oppkuven. Gikk videre til Øvre Lysedammen. Her var det deilig vann lyd. Gikk videre mot Smedmyrkoia. Her traff jeg Skifluenser Nils Hovelsrud. Vi har aldri truffet hverandre tidligere. Hadde små prat sammen. Nils var opp på Oppkuven og viste fine bilder han tok fra toppen. Hyggelig å hilse på deg Nils. 

Apnet jeg koia og satt meg der inne. Tok en kort pause. Eple og kaffe smakte deilig. Så var en hyggelig dame Ragni. Hun har hilste meg tidligere på Røa. Hun og barna vil overnatte her. Vi hadde en kort prat sammen. Hyggelig å hilse på henne igjen. 

Etterpå gikk jeg tilbake på samme vei til Skansbakken Avsluttet turen min her og tok buss 41 Røa. Fra linje 2 Ellingsrudåsen til Helsfyr.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google


På vei mot Lysedammen brua Heggelielva

Annie, hennes mannen og meg.
Hyggelig å hilse på dere to.
Elisabet og meg

Glimt av Mitre Lysedammen
Øvre Lysedammen

Øvre Lysedammen
Nils Hovelsrud og meg 
Ragni og meg
Dagens turvideo



    




Kommentarer