lo 110324. Dagens tur (5km) fra Stig, Isdammen, Svartputt, Linderudkollen til Solemskogen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Grorud fra Jernbanetorget og gikk av på Stig. Her i fra gikk jeg på veien mot Isdammen. Her var noen skolelever, som satt rundt bål og noen var tur nær Hønsehuset. På Øvre Isdam var det kunstig Isskjæring anlegg. Her på sommeren man kan bade, grille, barna kan leke fiske. 

Ref: (abdurpaatur.blogspot.com/2021/09/dagens-tur-7-km-fra-solemskogen-nordre.html) 

Ref: lokalhistoriewiki.no/wiki/Øvre_isdam.

Etterpå gikk jeg oppover og nedover på skiløypa/lysløypa videre mot Linderudkollen. På veien til høyre går Hadelandsveien mot Lilloseter, men forsetter jeg videre til Linderudkollen til Solemskogen via Svartputt til Solemskogen. Her på utfartsparkering avsluttet turen min. Tok buss 56 Nydalen.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

 
Bekken renner ut fra Isdammen
Deilig å gå på skitur 
Fugler kvitrer seg på Solemskogen
Dagens turvideo
Krigsminne
Viggo Hansteen og Rolf Wickstrøm ble henrettet av Tyskene i 1941
Bekken renner ut fra Isdammen
Utsikt mot Årvoll
Steinkastene
Hadelandsveien






























Kommentarer