Oslo 140324. Dagens tur (9 km) fra Frognerseteren, Frønsvollstråkka, Lorttjern, Ullevålseter til Hammeren, Nordmarka, Oslo, Norge

I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren. Her var det nydelig og litt tåket utsikt over Bunnefjorden og Oslofjorden. Herfra gikk jeg til Sporten. Herfra var godt utsikt mot Oslofjorden også.  Gikk videre på skiløypa/lysløypa forbi Frønsvolltråkka  til Lortjern. Mange bakkene oppover og nedover, men noen steder var det tungt for meg pga løypa var ikke preparert til Ullevålseter. På Ullevålseter sportsstua tok jeg en pause. Alltid her er det god varm kakao og vafler. Hyggelig å hilse på Birgitte Jensen, som driver Ullevålseter sportsstua. Hadde små hyggelig prat sammen. Tok vi selfie også. 

Etter pausen gikkI jeg nedover mot Skjærsjødammen og fortsetter jeg videre på venstre side av Skjærsjøelva på Normarksveien til Hammeren. Hele veien var det nydelig skog, sola og lyden av elven var herlig. 

Avsluttet tur min på Hammeren, pga lang vente tid tok jeg bussen 51 Maridalen mot Skar og derfra til Nydalen. Fra Nydalen linje 4 Bergkrystallen til Helsfyr.  

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

 

Skjærsjøen

Skjærsjøelva
Skjærsjøelva


Nordmarka veien
Skjærsjødammen
Abdur på Skj'rsjødammen



Skjærsjøen
Skjærsjøelva
Skjærsjødammen
Skjærsjøen
Veien mot Skjærsjøen
Abdur på Ullevålseter
Hyggelig å hilse på deg Birgitte Jensen.
Birgitte driver Ullevålseter sportsstua.
Ullevålseter sportsstua
Lottjern
Frognerseteren Restuarant
Utsikt over Oslofjorden
Sporten
Utsikt over Oslofjorden


Frognerseteren stasjon og utsikt over Oslofjorden
Dagens turvideo

Kommentarer