Oslo 200324. Dagens tur (5 km) fra Maridalen kirke, Hønefoten, Maridalen Bygdetun, Margareta kirkeruiner, Hammeren til Låkeberget, Nordmarka, Oslo, Norge


 I dag tok jeg linje 4 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Nydalen. Herfra tok jeg buss 51 Maridalen og gikk av på Maridalen kirke. Har satt jeg på benken og hadde utsikt over Maridalvann. Her var det Sola rett på ansiktet mitt. Her var det så deilig å nytte sola og tatt tidlig kort pause. Etterpå gikk jeg mot Hønefoten forbi Maridalen Bygdetun på min venstre side. Her fra bak meg var det glimt av Linderudkollen hoppbakken, Grefsenkollen og Maridalsvannet. Gikk videre mot Hønefoten og høyre side ligger Maridalen skole. På Hønefoten er det en bekk og over brua går rett over stien mot Fagervann. Her fra på venstre side er det glimt av Barlindåsen. Så snudde jeg meg tilbake på stien til Maridalen Bygdetun. Gikk videre nedover mot Margareta kirkeruiner. Maridalen Bygdetun på min venstre side og retning mot Maridalvann. Herlig utsikt igjen mot Barlindåsen, Linderudkollen, Margareta kirkeruiner, Grefsenkollen og Maridalsvannet. Fra Kirke ruiner gikk jeg høyre side på stien mot Hammeren og videre forbi  Skjerensaga og Skjerven gård på min venstre side mot Låkeberget. Her på Låkeberget er det god utsikt mot Maridalsvannet og Skjerven gård. Avsluttet turen min her på Låkeberget utfartsparkering og tok buss 51 Nydalen til Nydalen.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

 


Utsikt mot Maridalsvannet
Stien mot Fagervann
På Hønefoten

veien mot Margareta kirkeruiner
Maridalen Bygdetun
utsikt moiMaridalsvannet
Margareta kirkeruiner
Hammeren
Maridalsvannet og Skjærsjøelva

Dagens turvideo

Kommentarer