Oslo 210324. Dagens tur (7,5 km) fra Nittedal stasjon, Sørli, Ørfiskedammen til Movatn stasjon, Nordmarka, Nittedal, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Gjøvikbanen L 30 Jaren fra Jernbanestasjon og gikk av på Nittedal stasjon. Herfra gikk jeg på Sørliveien til høyre mot Sørli stadion. Videre fortsetter jeg mot Ørfiske oppover og gjennom Luringen brua til venstre oppover bakken. Hele veien er det stigende oppover nydelig skogs på begge sidene til Ørfiskedammen. Fugler kvitrete og sola lekte gjemsel. På Ørfiskedammen traff jeg noen sprekke gjengen fra Skedsmo Pensjonisters universitet turgruppa (PUSK). Kari Lunde ledet gruppa fra Skedsmo til her Ørfiske.  Bli kjent med Kari Lunde og andre. Hadde hyggelig prat sammen og selvfølgelig ende med selfie. 

Etterpå gikk jeg oppover og senere nedover på Graveveien langs bekken, som renner ut fra Ørfiskedammen. Herlig var vann lyd. Fortsettere jeg videre mot Movatn. Så traff jeg Facebook vennen min Erik (Bomzo) og hans sønnen etter veikrysset. Vi hadde små prat og tok vi selfie. Hyggelig å hilse på deg Erik og sønnen din.

På Graveveien gikk jeg oppover og nedover helt til veikrysset langs bekken som renner ut fra Øefiske og renner inn til Movatn. Bekken lyd var herlig og sola rett på ansiktet mitt var deilig. Fortsetter jeg videre fra veikrysset til høyre og ca noen hundre meter til venstre mot forbi gård til Movatn. 

På Movatn stasjon avsluttet turen min og tok Gjøvikbanen til Oslo sentralstasjon.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo. 

 
Veien mot Ørfiske fra Sørli 
Luringen



Utsikt  over Nittedal
Ørfiskedammen
Ørfiske
Ørfiskedammen

Skedsmo Pensjonist universitet turgruppa ledet av Kari Lunde.
Hyggelig å hilse på denne gjengen.
Bekken renner ut fra Ørfiske

Ørfiske
Hyggelig å hilse på deg Erik (Bomzo) og sønnen din.
På vei mot Movatn

Dagens turvideo

Kommentarer