Oslo 010424. Dagens tur retur (11 km ) fra Skansebakken, Slora, Storebekkhytta, Skrubbdal (Gråseterveien) til Skansbakken, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Østerås fra Jernbanetorget til Røa. Fra Røa tok jeg buss 41 Sørkedalen. Gikk av på Skansebakken. Herfra gikk jeg på Ospeskogveien mot Øvre Lyse. Forsetter jeg videre til neste veikrysset til venstre langs Heggelielva til Slora. Så forsetter jeg videre fra parkeringsplassen oppover bakken. Løypa var ikke preparat, men var deilig å gå. Snøen var hard til brua over Heggelielva. Herfra gikk jeg langs Heggelielva på min høyre side mot Storebekkhytta. På veien traff tilfeldig Tom og Julia. De kjente meg fra Facebook. Vi hadde kort prat sammen og tok vi selfie. Hyggelig å hilse på dere Tom og Julie. Etterpå forsetter de videre på ski og jeg på fots oppover mot Storebekkhytta. Det var så deilig lyd fra elva. På Storebekkhytta tok jeg en kort pause. Her traff jeg Otto og bli venner. Hadde hyggelig prat sammen. Etterpå gikk jeg tilbake på Gråseterveien. Før veikrysset til Vennåsseter og Skansebakken traff jeg Lasse og Lilly (hunden hans) tilfeldig. Lasse er bror til kollega min Arlid på Aktivitetssenter Røde kors Finnerud. Bli kjent med han. Vi hadde små prat sammen og tok vi selfie også. Hyggelig å hilse på deg Lasse. Han var på vei mot Stoebekkhytta og jeg mot Skansebakken via Skrubbdal. Avsluttet turen min på Skansebakken og tok buss 41 Røa. Fra tok jeg linje 2 Ellingsrudåsen og gikk av på Helsfyr. Det var solskinnsvær oppover og nedover fra Skansebakken, Storebekkhytta til Skansebakken. 

Heggelielva før Øvre Lyse
På veikrysset
Fugler kvitrer her
Fugler kvitrer her
Brua over Heggelielva
Heggelielva
Hyggelig å hilse på dere to Tom og Julia
Abdur på Storebekkhytta
Hyggelig å hilse på deg Lasse.
Deilig sola
Skrubbdal
Mila
Dagens turvideo




Kommentarer