Oslo 060424. My beautifull city Oslo, Norway. Frognerpark, Frognerdammen,Vigalandspark, Frognerelva til Frognerkilen.

 I dag tok jeg trikken 12 Majorstuen fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerpark. Gikk inne over mot "Anne På Land" fra Oslo Museum side. Gikk inn på cafe og der traff vennen min Henriksen Bestyreren. av Anne På Land. Bli kjent med han da hadde Oslo Røde Kors besøkstjenesten og Anne På Land salmearbeidet med å dele mat på alle Oslo Kommune Omsorgssentre. Han stå ved disken samme med sine medarbeidere og ropte på meg. Her kommer Abdur på tur. Selvfølgelig lagte jeg liten video snudd. Etterpå traff jeg tilfeldige Eva og hennes ektefelle Jan i Cafe.  Hyggelig å hilse på deg Eva og Jan. Eva er frivillig kollega min  på Røde Kors Aktivitetssenter Finnerud. Så gikk jeg mot Vigelandsparken. Ved Sinataggen spurte meg. Er det Abdur ? ja svarte jeg. Hun følger meg på bloggen min. Bli kjent med henne og hadde kort prat. Tok jeg selfie samme med henne Sinnataggen i bakgrunn. Hun ledet en gruppa turister fra Australia. Så gikk jeg videre rundt i parken og videre tilbake mot Frognerdammen og videre langs dammen til høyre side til brua over Frognerelva. Her på brua er det mange kjærlighets låser på begge sider. Gikk til venstre side langs elva nedover videre mot brua. Gikk videre langs elva. Herlig vann lyd og fugler kvitrer. Så gikk videre på veien til venstre på venstre til lyskrysset. Fra kryss til mot Frognerkilen. Her var mage ender, gåser og andre fugler bl a måker.. Noen la fuglemat der. Disse fuglene hadde både blanding av fest og slåsskamp. Her avsluttet jeg deilig turen min og tok der fra buss 30 Nydalen og gikk av på Nationaltheatret. Videre tok jeg linje 4 Bergkrystallen og gikk av på Helsfyr.. 

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideo.

 
Frognerkilen
Bymuseet
Kaller jeg denne kjærlighets brua på Frognerdammen
Frognerdammen
Vigelandsparken fra denne siden
Utsikt mot Holmenkollen, men idag var det tåke.
Vigalandspark
Naturen hjerte
Noen vil gi glede til turister.
Håper han får noen kroner .
Hyggelig å hilse på deg Arlene Lindbichler.
Arlene er turist guid.
Frognerpark
Frognerdammen
Frognerpark
Hyggelig å hilse på dere Eva og Jan.
Eva er frivillig kollega min på Røde Kors Aktivitetssenter Finnerud.
Bendik sammen med stabben sin og Abdur.
Hyggelig å hilse på deg Bendik.
Dagens turvideo

Kommentarer