Oslo 240424. Dagens tur (8,5 km) fra Frognerseteren, Frønsvollstråkka, Fuglemyra, Fuglemyrhytta til Vettakollen, Nordmarka, Oslo, Norge.

 I dag tok jeg linje 1 fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren. Her i fra gikk jeg nedover mot Frognerseteren Restaurant. Gikk videre til venstre forbi Sporten og veikrysset til høyre nedover på veien og stien til Frønstråkka. Her i fra på veikrysset gikk jeg til høyre på skiløypa til lysløypa veikrysset. Gikk videre til høyre forbi Fremtiden biblioteket oppover bakken mot Fuglemyra. På Fuglemyra tok en liten pause og nytet meg med en kopp kaffe. Her var det stille og rolig. Etterpå gikk jeg på venstre side av Fuglemyra til Fuglemyrhytta. Her var det Nordberg skole elver. Noen ropte på meg og sier til meg, som forstår jeg ikke. Presanterte meg selv til disse elver om fortalte om meg at jeg er blogger og publisere turvideoer på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook. En av de elven lagte selfie og videosnutt. Var veldig glad å se elver var på tur her på Fuglemyrhytta. Etterpå gikk jeg på stien mot Vettakollen. Plutselig begynte hagle mitt i skogen. Etterhvert sluttet å hagle foran var fremme på Vettakollen. Her var god utsikt over Ekebergåsen, Bunnefjorden, Oslofjorden, Midtstubakken, Holmenkollen, Roseslottet og Tryvanntårnet. Etterpå gikk jeg nedover på stien mot Vettakollen stasjon og på stien begynte å hagler. Herlig hagle lyd og utsikt over Oslofjorden. Gikk videre til Vettakollen stasjon. Avsluttet turen min her og tok linje 1 Bergkrystallen. Gikk av på Helsfyr

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, YouTube og Facebook for dagens turvideoer og flere videoer bl a. utsikt fra Vettakollen over Oslofjorden og m.m.
Utsikt over Oslofjorden fra Vettakollen
Roseslottet
Utsikt over Oslofjorden
Frognerseteren Restaurant
Sporten

Utsikt over Osloforden

Fuglemyra

Fuglemyrhytta
Utsikt over Oslofjorden
Stien mot Vettakolllen
Utsikt over Bunnefjorden og Oslofjorden
Hagler her på Vettakollen
Stien mot Vettakollen stasjon
Dagens turvideoer
Flere videoer bl a utsikt fra Vettakollen og T-banen på Vettakollen stasjon




Kommentarer