Oslo 290321.Dagens tur (5 km) tur/retur fra Prestegården, Grorudparken, Groruddammen, Ammerud langs Alnaelva, Grorud Senter, Kafe Steinbra til Prestgården, Oslo, Notge

 Dagens tur var fortsattelse fra i går. I dag startet jeg fra Prestegården fra 1924 (Nordre Grorud Gård) langs Alnaelva, Grorudparken, I parken likeved Groruddammen stå det på tavla Shoddyfabriken. Intressant å lese om at Shoddy er gjenvunnet tekstilmateriale fra opprenne tekstiler. Så går jeg videre langs Alnaelva fra parken under Trondheimsveien bouvet brua. Etter brua er det raste plass. Her var det mange endene og andre fugler. Så gikk jeg videre og ser noen har plassert en sofa likeved stien, som går oppover til Grorud t-banestasjonen. Ja, hvorfor ikke sofa istedenfor harde benker for eldre mennesker. ha ha... Gikk jeg videre etter brua mot langs elva på min høyre side og Ammerud bolig digre boligblokkene på venstre side. Stien var iset her. Så kom jeg opp mot Hukenveien ved Liabakken barneghagen til Bergensveien forbi Grorud senter, Kafe steinbra, Stein hogger museet (der stå skilt Grorudveien 3 og 5 Kommunegårdene) tilbake til Prestegården og tok buss 66 Helsfyr fra Sagstuveien. Så sola tittet, men avsluttet jeg dagens tur. Video 1 Alnaelva og video 2 Grorud Park.




Langs elva
Veien oppover mot Grorudparken
Groruddammen
Etter passering under brua
Her før brua går stien oppover mot t-banestasjonen.
Noen har ikke tenkte på søppeling her eller kanskje han/hun vil gjerne ha villet litt på sofa etter turen.
Etter brua 
Det er ikke lang å gå videre mot Breisjøen eller Steinbrutjern, men går jeg oppover mot Hukenveien. Så gikk jeg til høyre mot Bergensveien viedre mot Grorud senter.
Fra Grorud senter mot Stein Hogger Museet
Så videre til Prestegården

















 





Kommentarer