Oslo 300421. Dagens deilig tur (13 km) fra Voksenkollen, Store Hyttli, Lille Tryvannet, Tryvannstua, Store Tryvannet, Skomakertjern, Marimyr, Skjennungen, Skjennungstua, Ullevålseter sorttua, Skjersjødammen, Skjersjøelva til Hammeren, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren og gikk av på Voksenkollen t-banestasjon. Fra stasjon tok jeg veien til vestre oppover bakken på Voksenkollen. Fra Voksenkollen var det god utsikt mot Bogstadsvannet og Østervannet. Gikk videre til Store Hyttli og gikk forbi Lille Tryvannet langs på min venstre side. På min høyre side er det Tryvannklieva. Videre gikk jeg til Tryvannsstua. På høyre ligger Store Tryvannet og på venstre side er det Skomakertjern. Gikk jeg på venstre veien forbi høyre side av Skomakertjern. Videre gikk jeg på høyre side på veien til Skjennungen og videre til Skjennungstua. Tatt en pause her og gikk mot Ullevålseter. Fra bakken nedenfor var det god utsikt mot Skjersjøen og litt glimt av Maridalsvannet. På Ullevålseter var det mange mennesker i dag. Folk satt i sola og koste seg med mat og drikke. Etterpå gikk jeg nedover mot Skjersjødammen og videre nedover veien mot Hammeren gikk forbi langs Skjersjøelva. På Hammeren bussholdeplassen avsluttet turen min. Tok buss 51 Nydalen. 

Utsikt mot Skjersjøen

Fra Voksenkollen t-banestasjon
Utsikt mot Bogstadvannet og Østervannet
Sportsstua
Veien til Store Hyttli
Lille Tryvann
Store Tryvannet
Tryvannsstua
Skomakertjern
Veien mot Skjennungen
Marimyr
Skjennungen
Veien mot Skjennungstua
Skjennungstua
Tryvannstårnet utsikt fra Skjenungstua 
Veien mot Ullevålseter
Utsikt mot Skjersjøen
Utsikt mot Maridalsvannet
Veien mot Ullevålseter
Ullevålseter
Skjersjøen
Skjersjødammen

Skjersjøelva

Skjersjøelva

På veien mot Hammeren
Maridalsvnnet utsikt fra Hammeren bussholdeplassen






































Kommentarer

  1. Nydelige bilder! Takk for hyggelig samtale ved Skjennungsstua 😊

    SvarSlett

Legg inn en kommentar