Oslo 290421. Dagens tur (14 km) fra Frognerseteren, Roseslottet, Øvresetertjern, Tryvannsstue, Skomakertjern til Nordmarkskapellet. Retur fra Nordmarkaskapellet, Tryvannstua, Hyttli/Wyller, Strømsdammen til Voksen skog, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr t-banestasjon og gikk av på Frognerseteren t-banestasjon. Gikk forbi Roseslottet, Øvresetertjern til Onkel Tomms Hytta Friluftsbarnehage. Her er i fra tatt veien/stien mot Tryvannstua langs Store Tryvannet. På Tryvannstua var det endel mennesker. Så etter en liten pause gikk jeg forbi Skomakertjern mot Nordmarkaskapellet via Rundmyr. Planer var å ta en tur til Studentshytta, men ombestemmte jeg etter tre hundre meter å kom tilbake fordi det var veldig mye snø og vankelig å gå. Så gikk jeg tilbake til Tryvannstua. Fra Tryvannstua gikk jeg til langs Lille Tryvannet og videre oppover mot Strømsdammen (via Hyttli/Wyller). Kun en dame som gikk på ski der på Wyller. På veien mot Strømsdammen var det godt utsikt mot Oslofjord, Bogstadvannet og Sørkedalen. Gikk forbi Strømsdammen mot Voksen skog bussholdeplassen og avsluttet turen min. Tok buss 32 Kværnerbyen til Tollboden.  

Roseslottet

Øvresetertjern

Utsikt mot Oslofjord

Onkel Tomms Hytta Friluftsbarnehage

Veien mot Store Tryvannet
Tryvannstua
Skomakertjern
Veien mot Nordmarkaskapellet
Tilbake til Tryvannet
Lille Tryvannet
Veien mot Hyttli og Wyller
Veien mot Strømsdammen og Strømsbråten
Strømsdammen
Veien mot Voksen skog
Bogstadvannet utsikt fra Voksen skog
Bussholdeplassen








































Kommentarer