Dagens tur (7 km) fra Årvollåsen, Ole Høiland Hula, Linderudsetera, Linderudkollen, Setertjern til Solemskogen, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 Grorud fra Tollboden og gikk av på Tønsenhagen. Fra Tønsenhagen Skole gikk jeg langs gate til Anna Rogstads vei. På slutten av veien tok jeg stien mot Årvollåsens utsikten. Stien er bratt oppover hele veien opptil utsikten. Her ved telemast er det utsikt mot Groruddalen og Gjelleråsen. Etterpå gikk jeg på stien mot Ole Høiland Hula. Ole Høiland var ikke der og jeg ikke bli ranet. Hvis han hadde vært der og prøvd å rane meg hadde jeg ikke hverken Spesidaler eller dagens kontanter. Mestertyven hadde skuffet og slapp fjorten ganger fengsel. Etterpå gikk jeg videre mot Linderudsetera. Her er det god utsikt mot Oslofjord og litt glimt av Grefesenkollen. Så gikk oppover bakken og der var jeg Linderudkollen hoppbakken. Her er det godt utsikt mot Holmenkollen, Maridalsvannet og Maridalen. Fra Liderudkollen gikk jeg på umerket stien mot Setertjern og videre på veien mot Solenskogen. Her avsluttet jeg min dagens deilig tur. Tok buss 56 Nydalen mot tok t-bane fra Nydalen t-banestasjon mot Jetnbanetorget. 

Utsikt fra Linderudkollen

Stien mot Årvollåsen utsikt
Utsikt punkt
Ja ja hvorfor ikke. Gatakunst her også.
Stien mot Ole Høiland hula
liten bekken på stien nedover mot Linderudsetera
Utsikt fra Linderudsetera
Veien mot Linderudkollen
Utsikt mot Holmenkollen, Maridalsvannet og Maridalen
Setertjern
Veien mot Solemskogen


















Kommentarer