Oslo 190421. Dagens tur/retur (12 km) fra Sørkedal skole til Kobberhaughytte via Schjøttstua og Finnerud sportsstue, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 2 Østerås fra Helsfyr til Røa t-banestasjon. Fra Røa buss 41 Sørkedalen til Sørkedalen skole. Her i fra mot Eveli parkeingsplass til høyre over to bruaer. Gikk oppover bakken mot Finnerud sportstue og Schjøttstue. Det var veldig overraskelse for meg flere steder trærne var hogget. Lurte på om disse trærne var kansjke gamle. På veien traff kun fire personer. Hele veien fra Sørkedal skole til her var det bart. Ved Røde kors Schjøttstue satt jeg på Røde kors benken i sola og spiste min lunsje. Finnerud sportstue var stengt. Etterpå gikk jeg videre til kryss. Her gikk jeg til høyre mot Kobberhaughytte. Så her var det våt snø og ikke iset. På veien helt opp til Kobberhaughytte traff bar kun to personer. Kobberhaugtjernet var fremdeles snø/iset. Kom tilbake til Sørkedalen skole buss holdeplass og Landshandel. Avsluttet turen min her. Tok buss 41 Røa og videre med linje 2 Ellingsrudåsen til Jernbanetorget t-banestasjon. 


Her ved kryss gikk jeg rett mot Finnerud.
På høyre går veien til Studentshytte. 
Finnerud sportsstue
Røde kors Schjøttstue 
Kobberhaughytte
Utsikt fra Kobberhaughytte
Kobberhaugtjernet











Kommentarer